The BIG day is here!!!

Jajjamensan gott folk, den stora dagen är här! En av dom största i mitt liv måste jag erkänna!  =D

Jag trodde faktiskt inte riktigt att jag skulle klara det. Fast samtidigt så var jag helt övertygad om att jag skulle klara det... Hmm... Eller så här: Jag trodde inte att jag skulle klara det, men jag hoppades som fan..

Jag är absolut inte i mål ännu, det är en liten bit kvar bara. Men nu kan jag säga att jag är övertygad om att jag kommer klara det. Jag har förändrats så fruktansvärt mycket under den här tiden. Och inte bara rent utseendemässigt menar jag då, JAG som person har förändrats. Jag tänker idag på ett helt annat sätt än vad jag gjorde för ett år sen.

. Gott folk. Idag är dagen jag STOLT kan säga att jag har gått ner 30.4 kilo!!


Det är med lite gråten i halsen ( ja, faktiskt. Jag är ju trots allt en cry baby ;) ) jag nu vill tacka er som stöttat mig i det här. Pushat och hejjat. Ni är underbara varenda en av er,värda er vikt i guld!!
Vissa har pushat och stöttat mer, andra mindre. Men ni alla har visat att ni tror på mig, på ett eller annat sätt. Jag vet faktiskt inte hur jag ska VISA er min uppskattning. Med vissa av er vet jag att jag inte behöver göra det, men jag vill. Men tills jag kommer på hur jag ska göra det, hoppas jag att ni förstår av det jag skrivit här att jag är fruktansvärt tacksam!

För några veckor sen bad jag om hjälp med att komma på vad jag skulle belöna mig själv med när jag nått milstolpen -30 kilo.
Min kära vän Veronica kom med följande förslag:
* tok shoppa nya roliga kläder
* åk på spa weekend
* Gå ut med en vän/maken och ät en riktigt god middag men en massa kalorier och verkligen unna dig en massa gotti gott.
*gå till en fotograf och fota dig i NUET och njut av att vara modell för en dag

Jag fuskade lite och var och blev fotograferad i fredags. Med min älskade underbaraste vän Tina.
Jag kan inte påstå att jag var nöjd över hur resultatet blev. Fotografen var jätteduktig, även om jag skulle gjort annorlunda. Jag blev inte nöjd med MIG. För även om jag gått ner 30 kilo, så är jag fruktansvärt självkritisk.

Tok shoppa nya kläder har jag verkligen inte råd med, MEN däremot så var jag tvungen att köpa nya byxor. För mina andra byxor är på tok för stora... :) Dom hade jävligt bra pris (149 kr/st) och visst kvaliten kanske inte är den bästa, MEN det var inte det jag var ute efter nu.. nu var jag ute efter byxor som sitter där dom ska! :D haha :)
Och eftersom dom faktiskt var jävligt billiga så köpte jag två par.

Dom jeansen som ligger underst är dom som jag inte ens kunde ha den 1a januari. Dom är i storlek 50( FEMTIO) I våras var jag ju så korkad så jag slängde dom jeansen jag hade som var i storlek 52, så det där är dom största jag har kvar.
Jeansen som ligger överst är ett par av dom två som jag köpte. Dom är i storlek 38 (TRETTIOÅTTA). Det mina vänner, är en jäävla skillnad... =D

Det blev hur som helst en bild som jag (trodde jag) blev nöjd med hos fotografen. Men ångrade mig när jag kom hem och såg den på närmare håll. Tänker inte skriva vad det är jag inte är nöjd med/vad som stör mig för ni som är objektiva kanske inte ens lägger märke till det, medans det är det enda JAG ser.


Jag behöver fortfarande tips på hur jag ska bli bättre på att ta komplimanger.
Fick ett tips igår som jag är helt övertygad om skulle funka. MEN det är lättare sagt än gjort.
Tipset var: Älska Dig Själv
Och ja, gör man det till 100% så har man nog inga som helst svårigheter att ta komplimanger. :)
Men hur lär man sig att älska sig själv då? =P

Nu ska jag ta och hoppa in i en snabbdusch, sen ska jag träffa Veronica! :)

Om jag hade tyckt det var gott (och haft råd) skulle jag ha köpt en flaska champagne och skålat för mig själv idag, haha! Får nöja mig med en massa kaffe istället :)
Även om en Smirnoff ICE skulle sitta jävligt fint.. Eller en RedBull Vodka... Mmm....
Haha!
Låter som värsta alkoholisten! =D hahah :D

Puss och kram på er där ute! ;)

Kommentarer
Postat av: Tessan (carpediem74 på fl)

STORT grattis va duktig du är!!!

2009-11-04 @ 12:00:44
URL: http://tessilooo.blogspot.com
Postat av: Tina

Hjärtat du knäcker!!!!

Så jävla stolt över dig!!!! Kan inte föstå hur man lyckas rasa så mycket i vikt?... Har du börjat med droger ?? Hahaha...

Älskar dig hjärtat.. Jag hejjar på dig hela tiden.. Pusssssssss

2009-11-04 @ 12:19:52
Postat av: Sofia

GRATTIS GRATTIS GRATTIS! Så härligt! Underbart. Njut nu av din framgång! Underbart!

2009-11-04 @ 12:59:31
URL: http://whatiam.blogg.se/
Postat av: jessica

Vill bara säga Grattis, fan vad grym du är som lyckats så bra!

Nu börjar min kamp mot graviditetskilona, några tips?



ang att ta komplimanger så sa en god vän till mig,

"säg bara Tack!"

inte mer, inte mindre, då "tvingar" man medvetandet att ta till sig komplimangen.. det är så lätt att slå ifrån sig det annars...



Än en gång, vad duktig du varit/är!



kram

2009-11-04 @ 13:06:54
Postat av: sanna

WOW!! snygg du är :)! hur har du lyckats gå ner? ä'ter du nån diet typ gi metoden? tacksam för svar :D

2009-11-04 @ 14:59:51
Postat av: Kim

Du e sååå jävla duktig, fan 30 kg vet du hur mycket det e eller??? Jo de tror ja nog att du gör...

Hjälpa dig med att ta komplimanger blir nog lite svårare då ja har sammmmmmmmmma problem själv, tyvärr :-(

2009-11-04 @ 16:06:07
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: karin

Oooootroligt imponerad!!!

Sitter här själv med minst 30 kilos övervikt och beklagar mig, men gör jag något åt det? Nej, har istället tryckt i mig 3 kanelbullar...

Stort grattis, vad var svårast? Hur har du gjort, vilken "diet"?

Stora kramar Karin

2009-11-04 @ 16:30:00
URL: http://www.project-light.blogspot.com
Postat av: Emmi

Du är så jävla snygg, ska bli kul att se dig på söndag :)

2009-11-04 @ 17:42:47
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: Veronica

30kg är sååååååå sjukt j-a bra!!!!!

Och du är så j-a snygg!!!!!

Snyggare än mååååånga andra. GOOOO GIRL!!!!!

Älskar dig!!!!! Tack för idag hjärtat!!!

2009-11-04 @ 21:58:54
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Grattis guud va du är duktig, ett tipps till att lära dig att tycka bättre om dig själv, ställ dig framför spegeln med ett block och penna och skriv ner 3 saker (eller mer) som du just då känner dig nöjd med (upprepa varje dag eller flera gånger om dagen), sen efter en vecka ska du öka till 4 saker, sen 5 å så vidare :D



när du har skrivit ner dina 3 saker lägger du pappret i ett kuvär och sparar, detta kuväret ska du öppna och läsa när du känner dig lite nere :)

2009-11-04 @ 22:32:46
URL: http://beccastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0