Tidig morgon

För er som känner mig så vet ni att jag inte är den typen som går upp tidigt på morgonen.
Har aldrig gjort och trodde inte heller att jag någonsin skulle göra det.
Men nu är det som så att jag och Millan experimenterar lite med mina sovtimmar.
Jag misstänker att min sovgräns ligger på runt 5½-6 timmar. Därför bestämde vi igår att Millan skulle väcka mig imorse innan hon gick till jobbet. Hon öppnade idag på jobbet, vilket innebar att hon gick hemifrån runt 6. Hon kom och väckte mig runt halv sex, jag 'snoozade' henne, så hon kom och väckte mig och jag klev upp kl tjugo i sex!
HAJJAR NI!? TJUGO I SEX??! JAG!!!? 5.40!!! Heeeelt sjukt egentligen! haha
Jag somnade mellan 00.30 och 00.45. Det blev lite senare än vad jag hade tänkt, men det gick ju bra ändå!
detta innebär att jag inatt sovit ca 5 timmar. Och jag är nu pigg och känner mig relativt utvilad! Än så länge i alla fall! haha! =)

Klev som sagt upp tjugo i sex, tog en cigg med Millan och sen skulle hon stressa iväg.
Runt 6 så hoppade jag in i duschen, tänkte att jag kunde unna mig en lång och härlig dusch! Förstår inte riktigt varför Thomas brukar gnälla på att jag alltid duschar så länge, jag tyckte att jag stod i duschen jättelänge idag, mycket längre än jag brukar, och då stod jag ändå ''bara'' i dushen 30 minuter. Och för att vara tjej så tycker inte jag det är speciellt lång tid! =) haha..
Hur som helst så var det skönt att duscha, vakna till lite lixom.
När jag duschat klart gick jag ut och tog en cigg. Mötte Hassan som precis skulle åka iväg. Han blev orolig att han hade väckt mig, haha! Han är väl inte heller van att se mig vid den tiden på dygnet direkt.. =)

Runt 7 kom Stephie upp. Jag satt då vid Millans dator för jag skulle få fram en länk, så hon tänkte väl inte på det, hon trodde väl att det var Millan antar jag. Sen när hon varit på toaletten så skulle hon gå in och klä på sig. Då hade jag hunnit sätta mig vid min dator igen, och då såg hon väl att det var jag...
S:*förvirrad* vad gör ni vakna....?
Jag: ähuum... det är bara jag som är vaken....
S: *ännu mer förvirrad* ehm...va? varför då..?
Jag: .... ja... varför inte? =)
S: jaha..... det är så ovanligt bara att du är vaken så här tidigt....
Jag: haha, ja... men jag har varit vaken i en och en halv timme redan... =)
S: oj...jaha... ok....
Sen tippade hon sådär nyvaket in på sitt rum igen och stannade där i 25 minuter.... hon klädde på sig och sminkade sig och fixade håret och ja.. hela alltihopa... =)
Sen åt vi frukost tillsammans. =) När klockan blev tio i åtta säger hon att nu är hon 'sen', för hon brukar gå hemifrån kvart i åtta.... haha... tyckte jag lät lite kul,, eftersom hennes skola ligger rakt över gatan = det tar ca 30 sekunder att gå dit. =)
Men hon brukar gå tidigare för att stå och snacka med kompisarna och så innan lektionen börjar. =) Och så länge hon har ätit en ordentlig frukost och så, så spelar det ju ingen roll om hon är i skolan 15-20 minuter innan lektionen börjar. =)
Men jag tycker ändå det är lite komiskt hur olika människor är. För jag vet att det var väldigt få tillfällen jag gick hemifrån 20 minuter innan jag började i skolan. Och då tog det ändå ungefär 5 minuter att gå till skolan också.
Dom flesta dagarna gick jag upp runt tjugo i åtta, klädde på mig och gjorde mig klar och sen gick jag. Kom till skolan typ preciiis när lektionen började =)  Men jag åt ju heller aldrig frukost på morgonen, så jag behövde ju inte tid till det lixom... =)

Anyway, fan vad jag babblar på om knasiga grejjer! haha...
Jonathan sover fortfarande(08:50) men när han sen vaknar och han har ätit frukost tänkte jag sätta igång och springa upp och ner till tvättstugan, tvätta massor och vika all tvätt.
Sen tänkte jag baka också! =) Har ju fortfarande mammas bakmaskin! =)


Den är äldre än vad JAG är, stor och klumpig och ful som stryk(låter ju nästan som att jag beskriver mig själv ju! haha) men den är såååå jävla bra! Den funkar FELFRITT!! *peppar peppar ta i trä*

Jag ska ju sjäääälvklart baka såna här godingar.... :

LUSSEBULLAR! =)
Har alla ingredienser hemma och dessutom så det räcker till TVÅ bakomgångar!! =) Kommer bli MASSOR med goda bullar.... *mums* =)


Igår kväll när jag skulle somna så låg jag faktiskt och tänkte på lite saker. Olika roliga grejer som jag vill göra med/i bloggen... Kom på massa roliga förslag... =) Men tänker inte säga något, utan det får ni märka! =) *ler* hihi

Nej, nu är det dags att sätta igång, kl är ju för bövelen 9! =)

Undrar hur länge Jonathan ska sova idag.... Hmmm...???

Kommentarer
Postat av: linda

åh vilken charmig bakmaskin..älsakr såna där antika saker. :-) Mina föräldrar har en, och bara älsakr den. Inegt plastigt skit som nuförtiden!

Det sjuka är att de haft sin sen 70 talet. :-D

2008-12-12 @ 22:23:20
URL: http://lilomeandmylife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0