Barn är dom ärligaste brukar man väl säga?? *haha*

För någon vecka sedan fick Thomas vad han trodde var ryggskott.. Efter många dagar av enbart smärta (och så gick han ju som ringaren i notre dam [stavning?] ) så uppsökte han akuten för att få hjälp, om inte annat i alla fall smärtstillande. Vid detta besök fick han veta att han hade en trasig disk i ryggen, därav smärtan..
Så.. Var tvungen att förklara detta för att följande konversation inte ska låta heelt tokig.. haha

Vi satt och åt middag nu ikväll, Jonathan glömde gå och kissa innan maten så han smet iväg. Thomas berättade då att dom sagt på dagis att Jonathan pratat om Thomas idag.
Och sagt att pappa är jättetjock och att det var därför han hade ont i ryggen.
Jag kunde inte låta bli att småfnissa åt detta, Thomas tyckte väl inte det var lika roligt iofs, men det är en annan sak :) haha
När Jonathan kom tillbaka bestämde jag mig för att forska lite i det här..

Jag: Jonathan, har du pratat om pappa på dagis idag?
J: Nääee...
Jag: Nähe ok.. :) men varför hade pappa ont i ryggen??
J: *tittar på mig som att jag är dum i huvudet och ser ut som han tänker typ daaahhh* för att han hade en trasig disk!!
Jag och Thomas blir båda väldigt förvånade, tappar lite hakan... Han lät så gammal och förstående lixom.. haha..
Sen fortsätter Jonathan: jaa, asså inte en sååån disk *pekar på disken som står på diskbänken* (typ daaaah igen)

Jag: jahaaa okej... men sa du inte till Kristina att pappa är tjock??
J: *fnissar* hihi joo...
Jag: *biter ihop för att inte fnissa alltför mycket* men varför säger du så?
J: *slänger ut armen mot Thomas mage och ser ut att tänka daaaah återigen* för att jag ser ju att han är det!!
Jag: *fnissar hysteriskt*
Thomas är inte lika road av samtalsämnet som jag är.
Jag: hihi okej.. Mamma då? är mamma tjock?
J: neejjj.
Jag: Inte? Har mamma varit tjock??
J: NEEJ.. ALDRIG!! (Okej, den biten stämde ju inte riktigt, jag har faktiskt varit tjock. Ordentligt tjock dessutom!)
J: Tiina...
Jag: Är Tina tjock?
J: *daaah* neeej. hon har ju en BEBIS I MAGEN!!
Jag: haha, ja det har hon, Tina är inte tjock. Hon är ju gravid.
J: Mmmm..!


Herregud vad jag skrattade! Hahaha!! :D

Jag ringde till Tina när vi ätit klart för att berätta.. Hon skrattade hon också, och berättade om när hon var här vid något tillfälle och Amanda (Tomas och Linnea och Johanna var säkerligen också här) var här och Tina varit på toaletten.. Hon mötte dom (Jonathan och Amanda) i hallen när hon kom ut från toan.

Amanda: heejj
Tina: hejj hejj :)
Jonathan: *tittar på Amanda och FÖRKLARAR* Amanda, SER du att hon har en BEBIS i MAGEN??

Hahaha :D
Han har ju fattat grejjen iaf!
Tina är inte tjock, hon är gravid :D

Sen att han fått för sig att jag aldrig varit tjock, det är ju en helt annan sak :D haha...

Nu ska jag sjunka ner i ett bad och sen ska jag tydligen få massage av min jättetjocka man :D *hahahaha*

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahah gud vad roligt. kan dock se att Tomas inte var så road av det

2009-10-28 @ 19:50:22
Postat av: Veronica

hahaha vad underbart!!!!!!

GULLEGRISEN!!!!!!!!

2009-10-28 @ 22:27:43
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, det var nog det absolut sötaste jag läst!! =D

2009-10-29 @ 00:04:34
URL: http://ebohman.blogg.se/
Postat av: Tina

Hihihihi.. Sötnöt... hihhii

2009-10-29 @ 09:18:39
Postat av: steffie

Just nu har jag en frågestund om mig på min blogg ;) fråga vad du vill så svarar jag

2009-10-30 @ 00:11:17
URL: http://steddy.blogg.se/
Postat av: Kim

Haha 'asg* de va skoj att läsa :-) Men som sagt förstår om inte Thomas är lika road. Hoppas allt är bra med er iaf :-)

kram

2009-10-30 @ 16:22:29
URL: http://frobec.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0