Fortsättning för den som orkar... ;-)

Tänkte fortsätta på mitt förra inlägg... Ska verklilgen FÖRSÖKA att inte göra det här lika långt... ;-) kom ihåg att jag sa försöka;-)

Hur som helst, vi gick hem, jonathan hade som sagt gjort av med lite energi då han sprang som en tok fram och tillbaka...
När vi kom hem så packade vi upp mammas påsar.. och då visade det sig att hon köpt lite mat till oss... Gullemamma!! Hon är verkligen bäst, bäst bäst!!! finns ingen tvekan!! Jag skulle vara lycklig om jag var ens hälften så bra mamma som hon är!!
Anyway, vi packade upp och sen drack vi kaffe och rökte...innan det var dags att sätta igång med maten... =)
Jag fick göra det mesta, under översikt av mammsen då såklart;-) Hon ville helt enkelt lära mig lite... =) Så till att börja med gjorde vi potatisgratäng, som jag aldrig tidigare gjort... och det var betydligt enklare än jag trodde! så nu kan jag göra det också! =)
sen åkte den in i ugnen, eftersom den ska vara inne i en timme lite drygt...
efter att vi tagit en rökpaus, så satte vi igång med soppan... =)
Mamma har försökt lära mig göra potatissoppa en gång tidigare, men vid det tillfället mådde jag inge bra alls... Det var under den värsta tiden i slutet på sommaren förra året... KAn inte gå in på vad det var som hade hänt, men jag kan säga som så att min hjärna inte funkade riktigt... lyset var på, men det var ingen hemma lixom... så jag har inge som helst minne av den lektionen;-) hehe...
men igår gjorde vi inte potatissoppa, vi gjorde potatissoppa med morötter & selleri... =) Fick ju också lära mig att i stort sett alla soppor har purjolök som grund... ;-) jag fick hacka och skära allt, vilket faktiskt var roligt!! Det är då det känns att man LAGAR mat! (det är som när man kör bil, med automatlåda så kör man bilen, ja... Men med manuell låda så KÖR man verkligen bilen.. förstår ni hur jag menar?? ;-) )... Det var riktigt roligt och jag vet nu faktiskt hur man gör soppa!! =)
Så nu kan jag stolt säga att jag kan göra lite olika soppor, för man kan byta ut allt det vi använde mot något annat, om man vill =) Riktigt kul! =)

Efter det att vi hade ätit så fixade jag disken och Jonathan fick lite godis av mamma som han var tvungen att dela med sig av...  så jag fick pina i mig några bitar också.. =)
Sen var det dags för min älskade mamma att börja röra sig hemåt, eftersom det ändå tar ca en timme för henne att komma hem... om man räknar in tiden man går också...
Mamma frågade om jag ville följa med en bit, så jag fick mig en promenad till och självklart gjorde jag det!!
Det slutade med att jag följde med henne hela vägen till busshållsplatsen... =)
Och vi tog varsin cigg och väntade in bussen =) När den kommit och jag sett att hon kommit på bussen ordentligt så gick jag hem... =)
Det var ren otur att jag igår morse inte visste att jag skulle gå så mycket som jag gjorde under dagen, för då hade jag tagit på mig min stegräknare! ;-) Då hade jag fått veta hur många steg jag gick igår.. Men men, det är lätt att vara efterklok... hur som helst så fick jag mig väldigt mycket motion igår!! Vilket var otroligt skönt!!! =) Hade t.o.m. lite träningsvärk i låren imorse när jag vaknade;-) Det har jag inget emot, då känns det bara att man har 'tränat' lite! =)

Jag och Thomas avslutade kvällen med att titta på film och äta popcorn... =) Vi såg på Eagle Eye... Jag hade inte sett den, men det hade Thomas... Och den var bra! Riktigt bra!! Det var action heeela tiden, inte så mycket i början, men när det väl kom igång så var det inte många stunder man satt utan att vara på helspänn! =)
Riktigt bra film faktiskt!!! =)

Idag hade jag planerat att vi skulle promenera och sen ta bussen hem till mamma för att fika... Men det blev lite ändrade planer, klockan sprang iväg så vi tog bilen... Får ta den där bussfärden någon annan dag istället ...  =)
Vi åkte över till mamma och fikade lite och pratade en massa... Älskar att umgås med mamma!!
Vi pratade om att vi vill hitta någonstans att bo, lite närmare henne... Meeen inte fullt så nära som vi bodde förut!! Innan vi flyttade hit till huset så bodde vi två portar ifrån henne... på samma gård alltså... =) Och hon höll med om att vi inte skulle bo fullt så nära varandra, men att vi skulle flytta närmare, det höll hon också med om! =)

Så nu ska jag sätta mig och kolla runt lite på Hemnet och se om jag hittar något... =)

Hur har din helg varit????

Kram Angie

Kommentarer
Postat av: Duracellmamman

Du har fått en Award inne hos Mig!!



Kramis

2009-01-11 @ 20:34:07
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Marika

Låter som en skön helg :) men varför i all sin dar fick du för dig att de ska sluta med popcorn? :D



jag sitter fast i en äcklig tentaperiod som får mig att vilja ut och resa igen - eller skaffa barn och slå mig till ro. Jag vet inte vilket jag helst vill faktiskt.. hrm.



Anyhow, tänkte meddela att jag kommer vara i Stockholm i helgen, har rätt mycket planer men kanske att vi hinner ses en liten sväng? :) KRAM

2009-01-12 @ 00:12:23
URL: http://mikos.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilke UNDERBAR mamma du har!!!

2009-01-12 @ 00:25:22
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0