Jag vill säga dig något...!

När jag skrev ett av inläggen som jag har skrivit, var jag arg och förvånad över att det hänt.
Det kan ha uppfattats som hårt, men det är sanning. JAG tycker inte att det är okej, det som hände. Det kanske inte kommer som en chock iofs, men ville förtydliga det.
Sen finns det självklart alltid en anledning/orsak till att saker och ting blir som det blir. Det har jag full förståelse för.
Detta känns väldigt svamligt redan nu, så jag går rakt på sak istället.
Oavsett allt som har hänt, så VET jag att du älskar barnen väldigt mycket och jag vet också att barnen älskar dig! Det är inget som går att förändra och det är det ingen som vill heller, ifall du tror det.
Det har hänt vissa grejer och du är fullt medveten om det. MEN det gör dig inte till en dålig mamma!
Alla mammor(pappor också) gör misstag och fel val ibland, det är sånt man får ta.
Sen är det självklart olika val och misstag, vissa större och allvarligare och vissa mindre.
Men precis som du sa, kanske borde ställa frågor istället? Men samtidigt känns inte det som mitt ansvar egentligen.
Om det är så att det blir jobbigt eller såsom det blev sist, varför inte höra av sig innan och säga det? Så man kan planera lite bättre lixom.
Anyway, jag förstår att det alltid finns en anledning till att man gör vissa val eller vissa grejer, och jag vill säga till dig att jag inte på något sätt tycker du är en dålig mamma! För trots allt så älskar du barnen och dom älskar dig!
Däremot kan jag tycka att du är en bra mamma, som till och från gör dåliga val.

Jag hoppas att det här inte tas på fel sätt, jag menar absolut inget illa. Men jag vill förklara mig, för vissa av mina tidigare inlägg kan absolut tolkas fel. Det har aldrig varit min avsikt att på något sätt nedvärdera dig, men jag förstår att det har känts så och uppfattats så. och det ber jag om ursäkt för.


En sak till! Det är inte så kul att höra från barnen vad du L har för 'smeknamn'/glåpord på mig och även Thomas. Det är en sak att DU tycker så, men det vore ju bra om du INTE refererade till oss med dom namnen när barnen hör. Jag skiter i att du tycker så, du är en vuxen man och får tycka så om du vill, men det är inte bra för barnen att höra sånt och såna ord.

Nog om det här nu.
_______________________________________________________________________________________________

Idag är det lördag och jag har ingen aning om vad vi ska hitta på idag..
Hmmm... Någon som har något bra förslag?
Tjejerna kom precis med lite olika förslag:
*bio
*skansen
*aquaworld
*Junibacken
*Andy's lekslott
*Gröna Lund

haha... vi sa nej till alltihopa, för alltihopa kostar pengar, förutom gröna lund tydligen, det är fri entre på helger säger dom? =) Men vad ska man göra på gröna lund en dag som denna?? haha

just nu sitter barnen och pysslar och ritar lite, jag tänkte sätta igång en tvättmaskin till... =)
Ha det bra så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0