Fredag

Nu var det fredag igen, fan vad tiden går fort...  =)
Idag har jag hunnit med en hel del faktiskt, jag har bakat bullar, tvättat, plockat lite överallt och dammsugit i köket...

Vi har problem med en utav spekulanterna på huset, som har ringt runt till grannarna och påstår sig ha haft kontakt med kommunen, angående skakningar i huset.
Han har även ringt hit och vi har då sagt precis som det är, det finns inga skakningar.

Idag fick vi alla mail som vår mäklare har fått från honom, vidarebefordrade till oss, och det är massa lögner. (hur ofta har diverse myndigheter och kummuner en mailadress som slutar på gmail.com? typ aldrig...)
Blir så jävla arg och tycker att hela allt är jävligt obehagligt faktiskt!
Orkar inte förklara allt, det är väldigt mycket, men kort sagt så försöker den här killen köpa huset så billigt som möjligt, han kontaktat dom som lagt bud på huset och ''varnat'' om 'alla fel' som finns på huset. Han har redan lyckats skrämma iväg två som var intresserade,som tyvärr har gått på hans lögner.
Han har velat köpa huset när det har varit till salu förut(även när vi köpte huset).
Jag och Thomas gick över till ena grannen för att höra efter om dom hade(som den här köparen påstår) bekräftat att deras hus skakar och att det har blivit skadat. Och det hade dom INTE gjort.
Dom vet vem den här människan är sedan tidigare, och han är inte frisk någonstans!
Mamman i vår grannfamilj såg helt skräckslagen ut när hon insåg att HAN försöker köpa huset. hon BAD oss att INTE sälja till honom...
Och det har vi inga som helst planet på att göra överhuvudtaget, så det är lugnt..
Anyway, jobbigt det där.
Vi får se vad vi ska göra för att lösa situationen... =)


Som sagt, idag har jag bakat lussebullar, riktigt smarriga blev dom! =)
Provade att använda lite mer saffran, såg det tipset i Duracellmammans blogg! =)
Thomas tyckte det blev jättegott, och jag håller med! =) hehe

Hade tänkt att jag skulle fota Stephie lite idag, men jag orkar faktiskt inte det. Dom bilderna som André tog igår får vi nöja oss med så länge! Men blev sååå otroligt sugen på att fota igår när André fotade! =) Men men, får ta det längre fram =)

Vet inte riktigt vad vi ska göra nu på kvällen, Thomas jobbar ju(som vanligt) och Millan har åkt iväg till nån polare och ska kolla på film. Så det är bara jag, Stephie, Jonathan och Alex här hemma.
När Jonathan har gått och lagt sig så vill nog Stephie och Alex sitta vid datorn, och det är ju lugnt... =)
Får se bara vad jag ska hitta på för skoj! =) *haha*

Kommer nog att hitta tillbaka hit sen igen.. =)
Puss och kram så länge!

Ps, detta är min blogg och jag skriver om vad jag vill. Punkt! ds.

Kommentarer
Postat av: Jenny & Astrid

Fy sjutton! Jag bara ryser när jag läser det om er spekulant på huset. Hoppas allt ordnar sig och att han ger upp.. Gu vilken människa! Kram på er!

2008-11-28 @ 22:02:16
URL: http://jennyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0