Inte min dag idag!

Nej det vill jag verkligen inte påstå att det har varit... fy för fan... :S
haha...
tar det från början..
min första klocka ringer 4.45, andra 4.50, tredje 4.55 och sista kl 5.00... (detta när jag börjar jobba klockan 06 dvs)... vanligtvis brukar jag kliva upp när första klockan ringer... Men idag sket det sig...
Var uppe på toaletten kl 4, tänkte att ääsch, det är ju 45 minuter tills klockan ringer, jag hinner krypa ner i sängen och ligga och dra mig lite...
korkad idé nummer 1.
klockan ringde, jag stängde av alarmet och tänkte att jag kliver upp på nästa (4.50).... Korkad idé nummer 2.
Slår upp ögonen och tittar på klockan... tänker: ''5.50.. det är bra... *tänker efter* nej.... det är jävligt fel!! klockan ska bara vara 4.50!!!!'' CRAP! insåg ganska omgående att jag skulle varit på jobbet för 2 minuter sen... Panik? Minst sagt!
Hoppade upp ur sängen, svor och hade mig. sprang ut i vardagsrummet och hämtade telefonen, in i badrummet och började byta om, samtidigt som jag ringde till jobbet och hoppades för allt i min värld att jag skulle jobba med någon som har nyckel... En kollega svarar, jag hinner få ur mig att jag precis vaknat, kommer bli sen, men är på väg. hinner säga förlåt ett antal gånger också..
Slänger på mig kläderna, hinner kleta på mig lite mascara också.. 05:57 är jag ute ur lägenheten, färdig och klar. och halvvägs till garaget...
Kör ut bilen och gasar iväg till motorvägen... och upp på motorvägen.. Korkad idé nummer 3.
Inser ganska precis när jag glidit på motorvägen, att det är KÖ... Jag har åkt samma väg klockan kvart över fem... och runt halv sex.. och då har det inte varit kö... Men klockan sex var det det...
Svor och spottade lite och förbannade mig själv för att jag överhuvudtaget gick och la mig igen efter att jag var uppe och kissade klockan 4...
Stressade så gott det gick... Kom in på jobbet kl 6.15!! Vilket innebär för den som inte orkade hänga med: Jag vaknade 05:50, var färdig och på väg till bilen 05:57, och framme på jobbet (GENOM KÖER!!) kl 06:15!!
Bad min kollega om ursäkt, sa förlåt säkert 300 ggr... (haha) hon tyckte att det inte var hela världen, att det är sånt som händer... Men fan vad dåligt samvete jag fick!! (var nära på att börja tok-böla i bilen på vägen till jobbet!)

Dagen började galet fel... och jag vaknade inte på riktigt förns närmare halv 11 tror jag...
Första kunden kom fram till kassan(alltså runt 6:15 när jag precis kom till jobbet) och sa: ettan... jag tittade på kunden, såg ut som ett frågetecken och fick ur mig: va...? han: *tydligare* ettan....  tystnaden var olidlig och jag fattade fortfarande inte vad han sa... försökte placera honom som en stamkund,vad brukar han köpa? ville han ha ettan portion eller ettan lös? (Snus)... fick ur mig: eeeh.... va..?? en gång till. Killen måste trott jag var totalt körd i huvudet och sa: ja.. jag har TANKATETTAN...! Jag: ahaaaaaaaaaa......
Skämdes som en idiot!

drack en jävla massa kaffe för att VAKNA...

Dagen flöt väl på lite bättre... Blev på lite mycket bättre humör där runt 11..... :)


Och som att det inte räckte med den hemska morgonen jag hade, så fick jag soppa torsk på vägen hem!! CRAP AGAIN!!! Fuck fuck fuck! Men det löste sig, då min älskade vän Tina kom och räddade mig... !! :D

Nu ska jag ta och hoppa i säng... Men först:
Tina: Har insett i efterhand att jag inte alls hade ställt klockan fel, det var bara det att jag var totalt döv och hörde inte klockan ringa förns 5:50... :S Idmann? japp :D nej nej förresten!! Nöff! :D (intern-skämt)
Och även: Tack för att du finns hjärtat! Tack för ditt stöd, att du finns där, att jag kan prata med dig om precis ALLT och ingenting utan att du dömmer mig! Du är BÄST!!! ♥♥♥



Kommentarer
Postat av: Veronica

Ha haha!!! Åhh vad skönt att läsa om din skitdag!!!!

- fyyy för dessa dagar men skönt att det löste sig!!!!

Du.... vi e grannar nu.... men hur kommer det sig att vi inte träffats ÄN???? grrr.....



Men vad roligt att du kommer den 15.e!!!!

- se till att vara ledig då :-D



kram

2009-09-21 @ 21:17:44
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Tina

Min älskade vän!!! .... Det är väl klart att jag finns här för dig, så som du alltid finns här för mig... Jag älskar dig och kommer alltid att finnas här.. <3

2009-09-22 @ 15:47:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0