Inte så mycket...

blev det gjort idag i alla fall... =(
För Tina kom över i alla fall, riktigt trevligt!! =)

Kopierar in listan från mitt förra inlägg... =) Och stryker över det som jag har gjort..

Det som skulle behöva göras är:
*rensa bort julsakerna
*städa och rensa i Jonathans rum *skura båda badrummen
*fixa det pyttelilla berget av disk som vi har(det är så enorm skillnad nu när vi bara är tre!! =) härligt!)
*plocka iordning allt som ligger här och var och 'skräpar'
*ladda tvättmaskinerna med tvätt, det finns inte så mycket faktiskt, men då är det ju bara smart om jag tar det nu INNAN det är ett jätteberg! =)
*damma överallt, både torrdamma och med trasa! (Hann bara dammtorka i sovrummet..)
 *Bädda rent i min och Thomas säng och även i Jonathans säng
*dammsuga Halvt om halvt iaf... Blev tvungen till, haha!
*torka golven
*Ordna det lite snyggt och fint i Stephies gamla rum...

Resten ska jag fixa imorgon!
Och varför jag blev tvungen att dammsuga lite är för att först lyckades jag ha ner ett vinglas från skåpet, stod på tå och skulle ställa in ett glas, då ramlade ett vinglas omkull inne i skåpet och 'puttade' ner ett vinglas, som for i golvet med en smäll och självklart gick glaset i typ 820132742 bitar... =( jag antog att jag hade glassplitter under fötterna så att säga, så jag vågade inte ställa mig på fötterna helt... ropade på thomas och bad honom komma med mina tofflor, så jag kunde ställa mig ordentligt och sen fixa upp allt glas... han tog typ aslång tid på sig innan han kom med dom, haha... och mycket riktigt! Hade jag ställt mig på hela fötterna så hade jag fått glassplitter i fötterna.. haha... hur som helst... vi hjälptes åt att sopa upp det och sen skulle vi dammsuga upp det.. Thomas tar fram dammsugaren och ska koppla in den.. då kommer han åt och puttar ner en ljusstake som vi hade ståendes på hallbänken... så den gick också i 298339238 bitar... det var bara för mig att fortsätta sopa när thomas damsög upp efter mig, haha! =)
Duktigt Angie... (Här syns det också att vi behövde dammsuga i alla fall, haha! =) )

Duktigt Thomas... haha...

Anyway, det var ju bara att sopa upp och dammsuga... haha...
Sen efter ett tag så kom Tina äntligen, hihi =)
Vi drack kaffe och snackade lite.. Sen kollade vi igenom vad vi har för filmer.. Hon ville ha en så den fixade Thomas när jag och Tina åkte iväg för att handla... =)

Grejen var den att Tina skulla skjutsa mig fram och tillbaka till affären, för hon skulle också handla... Meeeeen! Tina hade glömt pengarna hemma.. Tillsammans med sitt körkort, haha! Så då blev det så att vi åkte hem till henne först, sen tillbaka hit till huddinge och till coop för att handla.. =)
När vi hade handlat klart så började vi åka hemåt till mig.. och Tina undrade om det var 30 där vi åkte... Och följande konversation asså... fy fan vad jag garvade...!! haha... Så här gick det:
T: Är det 30 här??
Jag: Aaa, fram till kl tjugo...
T: jaja dåså, kl är ju tio över nu....
Jag: (tittade på kl: 19:10) ööh... tio över sju ja... kl är inte sju när den är 20, då är kl 8...........
T: *ser allmänt jävla jätteförvirrad ut* eehm.. va???? Nu hängde jag inte med....
Jag: (upprepade vad vi sagt).. kl är ju bara tio över sju...
T: *asg* hahaha, jag trodde du sa att det var 30 här fram till sjuuuuuu....

Hahaha, sååå jävla söt!!! Kan bli så jävla roligt/tokigt när man hör fel, hahaha! =)
Hon släppte av mig hemma och fick filmen och sen åkte hon hem till sig.. =)
Men ååh!! måste ju berätta om bilen... och hur PUCKAD hon som äger bilen är... Det är inte Tinas bil, utan en av hennes arbetskollegors... Maija heter hon...
Hon har alltså köpt den här bilen år 2005.. Asså hon köpte den HELT NY.... ok..? är ni med så långt?
För det första: Bilen har ingen termometer som mäter temperaturen utomhus..... och det är en 2005:a!!! min bil som jag hade som var en 99a, DEN hade det!!!
För det andra: Min bil(från 99) hade även stolsvärmare... så man kan värma rumpan när det är kallt lixom... Men NEEEJ, det har inte den här bilen...!!! WhatTheFuck lixom?!?!??!
för det tredje.... Hon valde en stereo UTAN cd-spelare, för det skulle kosta 500 kr mer.... hon valde en stereo med kasettbandspelare... och sa till dom på bilfirman att det kan hennes gubbe fixa, GRATIS.... när hon sen kom hem så  frågade hennes gubbe varför hon hade köpt en bil med en stereo utan cd-spelare... hon svarade då att men det kan ju du göra gratis... han: eeh, jaa det kan jag ju... men du måste ju KÖPA cdspelaren.... Hon: jaja, men en sån kostar ju typ bara 100 kr eller?? Han: eeh...nej... inte ens en CD SKIVA kostar 100 kr....
Hur jävla snål kan man vara lixom?? hahahaha
Och hur kan man köpa en NY bil UTAN temp.mätare och stolsvärmare?!??! Det är för mig HELT obegripligt... haha....
Ok, om man köper en begagnad bil som inte har det, men att köpa en NY bil som inte har det... fattar inte grejjen lixom, hahaha!! =)


I söndags när vi åkte hem till mamma för att lämna Jonathan, så var det massa iskristaller i luften, så det såg ut som att det var 3 solar... jättehäftigt... det kallas någonting, det har ett fint namn men jag kommer inte på det nu bara för det... haha... SJälvklart så knäppte jag ett kort på det....


Nej, nu ska jag kolla dom bloggarna jag följer, sen ska jag faktiskt hoppa in i duschen och sen är det sovdags.... Måste börja vända dygnet och timmarna rätt nu, för förhoppningsvis så jobbar jag ju snart..... =) =)

Tina: Tack för idag gumman, som vanligt var det jättemysigt att umgås lite med dig! Vi gör det väldigt sällan, det får vi bli bättre på! =) Älskar dig!! <3

Vad har ni haft för er idag då??

Kram Angie

Kommentarer
Postat av: Tina

hahhahahahahhhahaha.. Asså jag dööööööör ( Angies ord ) DEt var typ hur roligt som helst!! Jag sitter här hemma o skrattar så jag gråter.. FÖrst för ditt inlägg, sen för millans data... " AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA " haha..... love you darling.. tack för i dag

2009-01-07 @ 21:00:44
Postat av: Annika

Så härligt att få äran att läsa om din dag Gumman!! TACK!!!

2009-01-08 @ 00:19:02
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Anonym

Bara så du vet så är det inte standard med termometer och stolsvärme i ALLA bilar. Utan det är oftast tillval.

2009-01-08 @ 12:42:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0