Årsresume 2008

Var inne hos Linda och hittade denna lista som jag tycker var bra. Sammanfattar året lixom... =)

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förrut? Ja en hel del. Var utomlands med Tina =), spenderade en vecka ifrån Jonathan och Thomas. Jag opererade ögonen. Var på Standup! =)

Har du något minnesvärt datum?
Ja, många. Allas födelsedagar självklart... Övriga datum:
*24 maj - Kolmården
*7 juni- Jag och Thomas firade 2 år som gifta. =)
*12 juni: opererade ögonen
*23 juli- till Rhodos med Tina. Hem den 30e juli. =)
*7 oktober- Jag och Thomas firade 6 år tillsammans. =)

Höll du några av dina nyårslöften?
Hade inga, så det fanns inga att hålla.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp =)

Dog någon som stod dig nära?
Ja. Eller ja, han stod mig när för några år sedan. =(

Vilka länder besökte du?
Åland / Finland, Rhodos / Grekland

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Ja. Jobb, billigare boende, stabil ekonomi, mer umgänge med vänner.

Vad var din största framgång 2008?
Hmm.. Framgång... Känns som att jag bara haft motgångar 2008. Något som räknas som en framgång är väl att vi klarade oss igenom dom måtgångarna...? =) Och sen kan man väl räkna det som en framgång också att jag blev starkare i mig själv.

Största misstaget?
Oj!! Många dessvärre!! Litat för mycket på vissa. Varit för blåögd och trott det bästa om människor, inte sett sanningen. Och för att inte tala om affärerna vi gjorde i somras, det var det största misstaget!! Någonsin!!!

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Varit förkyld och magsjuk. Gjort illa mig lindrigt ett par gånger, men inget allvarligt.

Bästa köpet? 
Hmm... Vet faktiskt inte.... =S

Vad spenderade du mest pengar på? 
Mat, haha! =) När dom stora barnen bodde här köpte vi mat för ca 7000 kr/mån. Och då tillkom ändå färskvara, såsom mjölk,fil, frukt och grönsaker...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, en hel det trots allt! =) Veckan på Rhodos. När jag och Millan fick upp kontakten igen och när jag fick min kamera. =) Men på något sätt så är det som gjorde mig gladast var när Hassan gick med på att vi skulle sälja huset. Det var en enorm lättnad! =)

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008? 

* Am I Dreaming - Kat DeLuna ft. Akon
.
* No Air - Jordin Sparks ft. Chris Brown. I början blev jag glad och fylldes av längtan när jag hörde den, men nu blir jag bara besviken och ledsen när jag hör den. =( Tråkigt, för det är en jävligt bra låt!
* Just Dance - Lady Gaga ft Colby O'Donis
* Mamma Mia låtarna... Honey honey , Lay all your love on me...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tråkigt nog: ledsnare. Var väldigt glad till och från, men mestadels ledsen/ arg / rädd. =(

Vad önskar du att du gjort mer?
Verkligen tagit vara på tiden med Jonathan. Lagt mer tid på att träffa vänner. Träffat kusinerna Sanna och Frida. Pratat /umgåtts mer med min mamma. Pratat och träffat min älskade lillasyster Therese. Tränat, haha! =) Önskar också att jag hade lyssnat mer på mina nära och kära.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Litat på fel människor, tillåtit mig själv att nedvärdera mig själv oich såra mig själv. Varit så godtrogen.

Hur tillbringade du julen?
Jolafton: hemma med Thomas,Millan, Hassan och alla barnen! =)
Juldagen: Hos mamma med Thomas, Jonathan och alla mina äldre syskon.


Favoritprogram på TV?
Desperate Housewives, Cityakuten, Prison Break, Våra bästa år, haha =)

Bästa boken du läste i år?
Flickan som inte fick finnas, av Ethel G. Ericsson

Bästa filmen du såg i år?
Oj, det är några stycken! Såg många filmer förra året! haha! Men för att nämna några: Jumper, Mamma Mia, Sex and the city filmen....

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Följde med pappa och hämtade en bil i Edsbro/Smara. Hade födelsedagsfika dagen innan: =)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
OH JA! Mycket! Jobb, stabil ekonomi. Att Thomas skaffade sig ett vanligt jobb, så vi kunde umgåtts mer som en familj. Att vi inte hade gjort dom affärerna vi gjorde i somras!

Vad fick dig att må bra?
*Jonathan. Även fast han är svinjobbig ibland, så kan han få mig på bättre humör bara genom att le. Min lilla guldklimp =)
*Veckan på Rhodos. Var som balsam för själen! =)

*Samtalet jag hade med mamma samma dag som Hassan gick med på att vi skulle sälja huset.

Vem saknade du?
*Min lillasyster. Vi hade några underbara dagar tillsammans i början på augusti, men inte mycket mer än så. =(
*Min mormor, saknar henne dagligen.


De bästa nya människorna du träffade?
Tomas & Linnea, Fredde/Dedde, Dominique... Bara för att nämna några... =)

Kommentarer
Postat av: Annika

Kul resumé Gumman!! Så mkt du har hunnit med!!



Tror att det inom kort dyker upp en ny tävling som lockar dig ;-)



Kramis!!!

2009-01-06 @ 15:25:05
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Linda

Det gör absolut ingenting att du tog den ;) Tycker det är roligt att läsa när andra gör sådana så nu ska jag läsa igenom din :D

2009-01-06 @ 15:29:50
URL: http://fordig.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vilken bra och sammanfattande lista, det var jätteintressant att läsa om hur ditt år har varit, den "snor" jag nog av dig om det går bra ;)



2009-01-06 @ 17:58:03
URL: http://kaosochharmoni.blogspot.com
Postat av: Jossan

Sådär, nu var det snott och klart ;) Det var ju en del svåra frågeställningar med så det tog ett tag att tänka igenom vad man skulle svara... men nu är det dags att se fram emot ett underbart och mer lättare 2009, och när jag läser din lista så tror jag du oxå gör det :)

2009-01-06 @ 21:49:50
URL: http://kaosochharmoni.blogspot.com
Postat av: Cribby the King!

JAG FATTAR INTE!? :S



hur ni kan skriva så mycket värför inte bara korta ner det som jag gjort!!



Jo de va fan en jobbig sommar på sätt och viss

2009-01-07 @ 01:59:35
URL: http://despacio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0