Abstinens???

Ja!!
Det har bara gått två dagar sedan jag bloggade sist, men ändå så känner jag att det kliar lite i fingrarna på mig... haha!
Igår kunde jag inte blogga, min kära man lade beslag på datorn hela dagen.. Hann bara låna lite snabbt för att kolla bloggarna, fanns inte tid för att blogga själv... =)
Han har lyckats hitta ett program som konverterar allt. (filmer) från dvdformat till avi format och ja, det var en hel drös med olika format som filmen kunde konverteras till, haha! Han satt stolt och rabblade upp varenda format, men jag som är föga intresserad registrerade inte så mycket av det han sa... ;-)

Vad har hänt i helgen då??
Jo det började med att vi i fredags fick sälja iväg min älskade Malm-byrå, för Jonathans välling var slut... I desperata tider krävs det desperata lösningar... =( Tyvärr...
Hur som helst, vi sålde iväg den och åkte och handlade välling och bröd,smör och mjölk...
Jag och Thomas tittade sen på film och åt popcorn(som vi har i massor här hemma! För några månader sedan köpte jag upp mig på massor med popcorn för jag hade fått för mig att dom var på väg ut ur sortimentet,haha!)... Filmen vi såg vad Wanted, som vi redan hade sett iofs, men det var ett tag sen och filmen är faktiskt bra... =)
Sen gick vi och lade oss ganska tidigt för att vara OSS och dessutom en fredag.... ;-)
Igår vaknade vi när Jonathan kom och väckte oss, vi låg och mös en stund och tittade lite på Tom & Jerry, som för övrigt har blivit Jonathans favoriter...
Sen åt vi frukost tillsammans, vilket alltid är mysigt... Eftersom Thomas har jobbat natt i stort sett hela Jonathans liv, så har det nästan aldrig hänt att vi gått upp tillsammans och ätit familjefrukost, så det är verkligen uppskattat! =)
Sen ringde mamma och sa att om vi inte kan komma till maten så får maten komma till oss. ( jag pratade med henne i fredags och berättade om byrån och vällingen osv... Då tyckte hon att hon skulle bjuda oss på middag igår då! Potatisgratäng och fläskfile stod på menyn... Men vi förklarade att vi inte hade tillräckligt med diesel för att åka hem till henne och äta...)... Hon sa att hon bara skulle fixa lite grejjer hemma hos henne och att hon sen skulle åka...
Hon är underbar min älskade mamma, hon frågade om det var något vi ville att hon skulle köpa? och det sa vi att nej det kan vi inte gå med på...
Hur som helst, en stund innan hon kom så såg jag att vi hade två kassar med tidningspapper och även en kasse med kartongpapper typ och sen lite glas... Så då tänkte jag att vi skulle gå till återvinningsstationen och återvinna det, så vi hade det gjort lixom... Thomas suckade lite först och ville egentligen inte slita sig från datorn, MEEEN han hörde nog på hans kära fru att han i stort sett inte hade något val, haha! ;-)
Så vi klädde på oss och jag gick och hämtade vagnen, som jag skulle ställa allt i eftersom jag inte skulle orka bära allt... Men då kom Thomas med en lysande idé, nämligen att Jonathan skulle få åka pulka dit bort och hem igen.. Och det var ju verkligen en bra idé, eftersom vi faktiskt inte åkt pulka någonting i år... Så Thomas hämtade pulkan, medans jag bar ut det sista... Thomas tog ett varv med Jonathan i pulkan runt gräsmatten( vi har ändå rätt stor gräsmatta;-) ) och Jonathan fullkomligt tjöt av lycka! Underbart att höra! Sen kom det ett litet gupp som orsakade att pulkan fick ett hål...
Hmm tänkte Thomas och gnuggade geni-knölarna lite.... Kom på idén att vi skulle ställa in vagnen igen, hämta den andra pulkan som vi har också, så skulle Jonathan kunna åka på den och 'skräpet' kunde åka på den pulkan som var trasig, för pulkan kan vi ju slänga där borta också...
Och så blev det....
Thomas drog Jonathan i pulkan....

 
Och jag drog pulkan med det vi skulle återvinna, haha! =)

Istället för att vi gick raka vägen till återvinningsstationen, det är en promenad på kanske 5 minuter max, så valde vi att gå runt ett område istället, och det blev en promenad på ungefär 15 minuter... Riktigt härligt!
Vi återvann våra grejjer och gick den snabba vägen hem eftersom vi trodde att mamma skulle komma snart... Men det gjorde hon inte, utan hon ringde när vi nästan var hemma och sa att hon snart skulle kliva på bussen, så hon skulle vara vid ''gula kiosken'' om ca 40 minuter... Och hon frågade om jag kunde komma och möta hennne med vagnen, eftersom det hon bar var tungt... Och självklart kunde jag göra det! =)
Så det var i stort sett bara hem och vända som gällde... ;-) Inte riktigt då ,men nästan... Thomas satte sig vid datorn igen och fortsatte fixa och pula och då tänkte jag att jag ju kunde ta med Jonathan, så Thomas fick jobba ifred... Så då klädde jag på honom på nytt (*suck*) och sen började vi gå på en gång.. Eftersom jag vet att jonathan lätt blir trött i benen, plus att vi gick bilvägen dit ( uppe på trottoaren självklart, men det är en ganska duktigt trafikerad väg där) så bestämde jag att han fick åka vagnen dit bort och att han skulle gå hem(vi skulle ta en annan väg då, som är typ helt otrafikerad)...
Promenaden till busshållsplatsen tog ungefär 15-20 minuter.
Vi kom dit typ 10 minuter innan mammas buss skulle komma, så jag tog en cigg så länge... Jonatahn envisades med att suga på tummen på sina vantar, då sa jag att man får mask i magen om man gör så... För dom är smutsiga och äckliga, och när han suger på den så får han smutsen i magen och då växer det maskar i magen... Han trodde självklart inte på mig, men jag fortsatte säga det och att det var sant, att han kunde fråga mormor när hon kom... Och mycket riktigt, han frågade DIREKT när hon kom! Och mamma förklarade att ja det är sant, man kan få mask i magen om man suger på en smutsig vante eller liknande...

Hur som helst, vi gick hemåt, men eftersom även Jonathan gick så tog det lite längre tid.. Men det gjorde ingenting, maten var i vagnen så det var ingen som bar något tungt =)... Jonathan sprang fram och tillbaka och hittade alla möjliga pinnar som han lekte med... Han gjorde av med lite energi helt enkelt... =)

Oj, nu blev det här inlägget väldigt långt, och jag är inte ens klar än!! haha... Jag kan inte hålla på å ta såna här långa avbrott från att blogga, för det är då det blir såna här fruktansvärt långa inlägg.. haha... Fortsätter sen, nu ska jag och Thomas dricka cigg och röka kaffe! Eller är det kanske tvärtom?? ;-) =P  =)

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: vaniljlatte

haha.. nej jag orkade inte ;P f'låt! :)

2009-01-11 @ 14:02:12
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com
Postat av: Millan <3

hehe, va söt du e gumman =) Hoppas ni hade trevligt i går =) Saknar er, och jag och Dedde kommer förbi senare ;-) Blogga mera nu =P puss puss

2009-01-11 @ 15:09:07
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken härlig dag Ni fick!! Måste varit underbart med familjefrukosten!!



Kramis

2009-01-12 @ 00:23:48
URL: http://duracellmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0