Lördagsutflykt med barn + hund =)

Japp, det blev en liten utflykt idag....
Stephie frågade mig på fördmiddagen om vi inte kunde hitta på något idag, och jag tänkte att jo det kan vi men vad?
Hon föreslog då att vi skulle åka buss! och jag tänkte att jag i alla fall måste åka till Tina på OK och lämna hennes kläder som hon skulle få, så det kan ju bli roligt!

Jo så då bestämde vi det.
Vi gjorde oss iordning och allt och satte Tila i vagnen och Jonathan fick på sig kopplet. eller okej då, tvärtom var det, men det hade ju annars sett jävligt kul ut! =) hahaha
När vi väl satt där på busshållsplatsen så fick jag för mig att jag skulle byta skor, för jag hade tagit på mig mina låga klackskor, så jag bad stephie springa in med mina skor och hämta mina gympadojor(hade tänt en cigg, därför kunde jag ine springa själv) och det gjorde hon. under tiden skulle jag skicka sms till sl, så man får en biljett, men upptäckte att det inte ens gick att SKICKA iväg meddelandet. hmm... när hon kom tillbaka med mina skor så frågade jag om hon ens har pengar på kortet... Näääe svarar hon då som att det var det mest självklara i hela situationen... ?! haha
jag blev irriterad. för jag visste att jag inte hade tillräckligt med pengar jag heller...
så jag ringde thomas och skrek lite( det är fan synd om den där mannen ibland, vad han får stå ut med! )
så han kom förbi med pengar så jag kunde fylla på mitt kort..

jag,stephie, jonathan och tila gick iväg till lilla ok och jag köpte påfyllning till min telefon. sen gick vi till thai kiosken för att kolla om den bussen som gick till fruängen gick därifrån, vilket den inte gjorde. så då gick vi till kvarnbergsplan bara för att upptäck att den inte gick därifrån heller... så då bestämde vi att vi skulle ta 710an istället, och den skulle komma 20 minuter senare, så vi satte oss och väntade... när bussen kommer så ställer vi oss upp och är beredda att kliva på...
men fanskapet till busschaufför stannar inte!!! han åker vidare!! UTAN OSS!!!!! =O =O
fan vad less jag blev då!
jag menar, jag är tjock(helt ärligt,ja) och jag BRUKAR inte så mycket... tragiskt men sant...
så när bussjäveln inte ens stannar och plockar upp oss,. blev jag irriterad...
jonathan också, han sa: jävla buss!!!! =O =O =O
jag bestämde att då får vi gå till Stuvsta istället och ta en buss därifrån. så vi gick dit, men vid det här laget så var både hunden och Jonathan trötta i benen, så dom både två fick åka i vagnen.
Så här söta var dom tillsammans i vagnen:




Hur som helst, vi kom fram till Stuvsta men då kom jag på att 704an (den bussen som går till fruängen) kanske stannar i början på häradsvägen.... ?
så då gick vi dit...
det gjorde den inte, så då beslutade jag att vi skulle åka 710an och sen gå resten av biten fram till fruängen..
så vi stod och väntade på bussen, men jonathan var väldigt trött och uttråkad, så han började gnälla och bråka... =(
han tyckte in teom att vi skulle vänta på bussen, den första stannade ju inte! men jag försökte förklara för honom att jo men den här bussen kommer säkert att stanna... och som TUR var så gjorde den det..
Så här såg dom två söta sakerna ut när vi väntade på bussen:


Tila fick ligga kvar i vagnen bakom Nonis, tänkte att det var enklare att kliva på bussen då...
dom som satt bredvid blev nog lite chockade när en hund tittar fram bakom barnet i vagnen, hahaha
dom som satt närmast skrattade till lite och tyckte det såg kul ut säkert... =)
Vi klev av vid segeltorps skola, men vi skulle ha klivit av vid nästa egentligen, men det var egentligen skit det samma, vi fick gå en liten bit längre bara men det gjorde ju inte så mycket kanske =) hehe
vi gick i jordens uppförsbacke, då var det riktigt jobbigt att dra vagnen( Jonathan väger 17 kilo och Tila väger lite drygt 15 kilo) och grejen är den att den här jävla vagnen vi har är VÄRDELÖS!!! jag HATAR HATAR HATAR(!!!!) den!! som sagt så var det jobbigt att dra den, och typ i mitten på backen kom jag på att kanske går lättare om jag låter dom båda två gå istället =) och mycket riktigt, det blev enklare =)
vi kom fram hela och glada allihopa till OK, ungefär 2 timmar efter det att vi började vår resa =)
det var bitvis jävligt jobbigt, men samtidigt jävligt skönt! =)

Jag har ju redan bestämt mig för att börja gå promenader, dels för min egen skull, så jag kan gå ner lite i vikt och börja må bättre, men sen också för Tila's skull, hon behöver ju komma ut och gå långpromenader hon också.
Och sen är det också så att det kommer att ta ett tag innan jonathan kan börja på dagis igen(pga diverse grejer) och han behöver också vara ute i friska luften...
meeeen...
INNAN dessa långpromenader kommer på fråga igen, MÅSTE jag köpa en ny vagn! Millan har hjälpa mig och kollat lite ikväll och det finns en hel del klart intressanta vagnar! Billiga men BRA! =)

Millan kom över nu på kvällen, vi hade planerat att titta på film, vi får se hur mycket av det vi orkar nu... hihi... kanske kan börja se en film i alla fall? =)

Maja: jag saknar dig! hoppas du och Erik har en underbar helg tillsammans! =) <3 Älskar dig aaaaaas mycket min ääälssskling!

Tina: Hoppas du hittade något som du kunde ha bland kläderna du fick! Love you! <3

Millan: Härligt att vi har kommit vidare från allt det som har hänt, det känns skönt! Älskar dig! <3

Marika: kul att du läser min blogg, riktigt kul att veta! =) Härligt att vi kan ha lite kontakt i alla fall nu när du är så långt borta!


Nu är det dags att avrunda! =) God natten på er!

Kommentarer
Postat av: stephanie

oj ojn oj mamma du kan skriva kan jag säga dej hehe jag säger bara suck suck så där mycket vill jag skriva men jag är för trög!!!

det var mer intressantare att läsa din blogg om i dag än vad det var på min blogg hehe ;) :)

2008-10-05 @ 01:21:21
URL: http://steffif95.blogg.se/
Postat av: Marika

Score! Jag nämns i bloggen! :D



Klart du ska komma ut och gå långpromenader med hunden (som förövrigt är en av de sötaste hundar jag någonsin sett! och det är att säga en hel del för någon som är hyperallergisk och därmed jätterädd för hundar ;)).



Filmer jag starkt rekommenderar den här veckan är P.S. I love you (Gerry är grymt sexig i den), The Notebook (alltid) och .. ja, kanske How to make an American Quilt? den är helt okej faktiskt. :)

2008-10-05 @ 01:27:10
Postat av: Millan

Gumman, då va sååååå söt när du skulle beskriva för lilla mig hur din "utflykt" gått till, och jag kan lova er andra att det va MYCKE roligare att höra IRL =)

Jag garvade fan nästan hela tiden ;-)

Jag e oxå super glad att vi kommit vidare =)

Fattade nog inte ens riktigt vad som hände egentligen =S hahahaha



Puss puss love you <3<3<3

2008-10-05 @ 01:55:12
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Tina

loooove you!!

2008-10-08 @ 23:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0