less på allt just nu...

japp...
just nu är jag bara så jävla less på allt...
är sjuk och känner mig hängig bara därför...
men det är inte allt dessvärre...

mäklaren kommer hit på måndag med fotografen och ska fota huset, och allt är som ett jävla bombnedslag..
det står fem säckar tvätt inne i ett rum, i ett annat har det blivit som ett förvaringsrum, där allt skit hamnat.
måste sätta mig och gå igenom alla lådor i källaren, för att kasta så mycket som möjligt, för att kunna få tag i kartonger som jag kan börja packa i.
thomas är också förkyld, men han är ju karl och dom blir ju som dom blir... så han har faktiskt legat i sängen i i stort sett 3 dygn. han säger att han behöver kurera sig och visst det behöver han, för att kunna jobba.
men jag är också sjuk och har HUR MYCKET som helst som ska fixas och göras!
Jag kan inte bara gå och lägga mig och sova hur som helst, någon måste ju se efter Jonathan också..
idag har thomas klivit upp ur sängen, vi har varit hos tandläkaren med jonathan.
sen skulle han ha krattat i trädgården för att kunna klippa gräset imorn...
men det har han inte gjort... näe, han sitter uppe hos hassan och hjälper honom med hans företag.
självklart är det bra att han hjälper honom, men HALLÅ! JAG DÅ!??

och sen när dom har varit här och fotat så fyller jag ju år på onsdag, måste klämma in en fika med familjen då också... millan kunde inte vara med och fira i helgen, och mikaela kunde inte nästa helg, så då bestämde jag mig för att ha det nästa onsdag,när jag fyller år. fick dock veta idag att min bror inte kan då, så då får vi ta det på tisdagen eller torsdagen... tisdagen blir nog bäst, eftersom det kommer vara fint städat på måndag när dom fotar... och till på tisdagen kan det inte ha hunnit bli så stökigt... så tisdag blir det nog... ska messa alla syskon och kolla att dom kan då bara! =) haha

anyway, en annan sak som stressar mig så jävla mycket är att jag vet att thomas kommer att jobba och slita arslet av sig nu ända fram till efter nyårsafton. vi behöver det...
men det som faller på mig då är att packa ner allt. och visst självaste flytten kommer han ju hjälpa till med, men sen är det jag som får stå på nya stället och packa upp allt skit också... samtidigt som jag måste sysselsätta jonathan...
visst, jag har min älskade syster som förmodligen kommer hjälpa mig en hel del, men det känns i alla fall stressigt och jobbigt!
och sen är väl kanske det värsta av allt att vi inte ens vet VART vi ska flytta.. vi har tittat runt en hel del, men inte varit på några visningar osv osv... jag bad thomas ringa mäklaren på ett hus som vi är intresserade av idag, men det har han ju inte gjort...
fattar inte hur fan jag ska få allt det här att gå ihop..?

och sen är det också jävligt jobbigt att min bästa vän är besviken på mig, för det vet jag att hon är.
vi har pratat om allt, men jag vet fortfarande vad hon tycker om att jag och min syster har den kontakten vi har idag.
men jag vet inte vad jag ska göra?
Jag vill och behöver att min älskade syster är här just nu!
Det enda jag vill just nu är att vi alla lägger allt bakom oss, går vidare och kan umgås!
Det sista jag behöver just nu är att min bästa vän och min syster inte funkar ihop.

fan vilket negativt och grinigt inlägg det här blev, men nu får det vara så... bloggar sen igen tror jag...


Kommentarer
Postat av: Millan

Självklart kommer jag hjälpa dig så gott jag kan, med allt du kan tänkas behöva hjälp med...

Du vet att jag absolut helst inte e i Sthlm på helgen, och jag tror (eller vet) att DU om nån faktiskt förstår mig på den punkten =)

Sen när det kommer till allt med din bästa vän, så ska vi nog få det att funka, trots att hon sårade mig sjuuuuuukt mycke, då jag trodde allt skit mellan oss va borta, men men, vi får väl snacka om skiten nån dag ;-)

Men JAG är iaf villig att få det att funka, för DIN skull om inte annat ;-)

För jag älskar dig SJUUUUUKT jävla mycke <3<3<3

2008-10-29 @ 19:28:57
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: virris

Jag förstår att allt känns tungt för dig MEEEN försökt att se det positiva - ni bor faktiskt i hus.... :-)

vi bor i en 3.a med snaaart 3 ungar.... allt går! haha

Du kan ju inte planera din födelsedag efter hur andra kan komma el ej!

Sätt en dag och det är den dagen som gäller om du inte tar en liten fika med de andra en annan dag...

vi har alltid haft så att vi har varit tvungna att ha 3 födelsedagar när någon fyller år pga att det alltid är några som inte kan umgås. Men nu är det slut på det - ett kalas och det är det som gäller!!!

2008-10-29 @ 20:38:55
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Tina

Hjärtat då.. det kommer att ordna sig med allt!! Jag lovar.. Kolla hur långt ni har kommit nu, på denna korta tid!! Det kommer att gå vägen denna gång.. Jag ska försöka så gott jag kan att hjälpa er.. Promise.... <3

2008-10-29 @ 21:50:00
Postat av: Millan

Jag utmanar dig att berätta 7 saker om dig själv. (Alldagliga och knäppa). :)



Kolla min blogg för mer info ;-)

2008-10-29 @ 22:07:58
URL: http://millan1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0