Oops(??), she did it again!

Igår kväll ringde Cricke hem hit och frågade om han skulle tolka det mammans pojkvän(L) sagt som ett hot.
Så här hade samtalet sett ut ungefär:
C: Hur mycket bättre är du om du sitter här, du klagar ju jämt på att mamma sitter här?
L: jiddrar du med mig nu så har du inte sett någonting ännu...

Jag frågade ju självklart vad det handlade om, och i vilket sammanhang han sagt så!
Då berättat Cricke att T(barnens mamma) och L sitter nere på kvarterskrogen och dricker nu igen. Dom skulle ha kommit hem kl 18 för att laga middag, men hade fortfarande inte gjort det. Klockan var nu närmare 21 och Cricke och Alex hade fortfarande inte fått i sig någon mat. Cricke hade gått ner till krogen för att säga åt dom att komma hem.
''jaaaa, vi kommer snaart'' lät det då ungefär... Och det var då samtalet mellan cricke och L utspelade sig.
Jag frågade Cricke lite fint att: men hade inte mamma och L slutat dricka??
C: mjooaee.... det var ju det som SAS....
Jag: *chockad* =0
C: mamma har dragit ner lite, men inte L...
Jag: ööhm.. ok... (vid det här laget ansåg jag att jag bör vara tyst om det jag tänker, för det var inga trevliga tankar direkt..)
C: ugnen e ju på här, jag funderar på om jag ska göra potatisplättar...
Jag: ja, gör det du, för klockan är mycket och Alex(9 år) behöver ju komma i säng nu om hon ska upp till skolan imorgon! Ni behöver ju båda två få mat i er!
C: ok, men då fixar jag det. Du kanske kan be pappa ringa mig om du pratar med honom?
Jag: pappa kan inte ringa, han har inga pengar, men han kan säkert skicka sms till dig.
C: ok, puss hejdå.
Jag: puss hej.

Jag ringde Thomas och berättade allt, och även att cricke ville att han skulle höra av sig till honom..
Thomas sa att han skulle skicka sms till mig när jag skulle ringa honom igen.
Efter lite drygt en timme ringde jag honom igen för att höra efter hur det går med allt.
då bad han mig ringa igen när han skickade sms, för han höll på att sms:a med cricke just då.
Efter ytterligare en halvtimme ringde Cricke igen på hemtelefonen, och sa att Thomas var på väg för att komma och hämta dom och att dom skulle komma hit och sova. Självklart sa jag, jag fixar med sängar och allt.
Ringde även upp Thomas som skickat sms, och han sa samma sak som cricke! =) haha
Vid 22.30 ungefär så kom dom, jag hade då hunnit fixa med alla täcken och kuddar hit och dit.
Vi fick göra som så att vi möblerade om lite bland sängplatserna.
Stephie låg ju redan och sov. Men Millan fick lägga sig i min och Thomas säng istället, Cricke och Alex fick varsin madrass av dom som Millan vanligtvis sover på. Och Thomas fick ta soffan!

Trots allt det här, så VILL barnen bo hemma hos mamma och L.
Alex sa även igår att: jag hatar L!
Tyckte jag lät lite konstigt iofs, men det kan ju mycket väl vara så... i dont know..

Och varför barnen vill bo där är för att där finns det inga regler, dom kan göra lite som dom vill där.
Här hemma har vi regler, och dom reglerna är till för att följas. Det är inte så att det är speciellt svåra regler, utan det är grundläggande regler. T.ex.: sköt skolan, kom i tid, inga lögner, håll ordning och reda inne på ditt rum...


Nu måste jag gå, ska åka till Ok och skjutsa hem Tina! =)
Skriver mer sen!
Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Kaosets Gudinna

Men herregud... Vad finns det för folk egentligen?!

2008-11-27 @ 12:08:47
URL: http://kaosetsgudinna.blogg.se/
Postat av: Virris

INGET barn ska behöva bo med en förälder som super och sitter på krogen.....

Usch, stackars barn som måste leva med det. Jag tycker absolut inte att det är bättre att de lever med sin mor om hon inte kan hantera alkoholen!!!!

Usch... får rysningar!!!

2008-11-27 @ 16:35:55
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0