Tänk att hon aldrig lär sig...

Är så jävla förbannad just nu så jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen! För några månader sedan skrev jag ett blogginlägg om något som hände med barnen och barnens mamma.
Historien har upprepat sig..
Kan ta det från i fredags..
cricke får inte åka till henne för att han har gjort lite dumheter som jag inte tänker ta upp här nu, men dumheter. därför har thomas och mamman kommit överens(helt otroligt!) om att cricke inte ska dit på ett bra tag. (För det var när han var där som saker och ting hände)
anyway...
alex har varit hos mamman i två veckor ungefär för alex vill bo där. så vi tänkte att visst, vi kan prova och så får vi se hur det blir..
så i fredags då så åkte stephie hem till mamman.(kommer skriva T fortsättningsvis).
natten till lördag ringer stephie hem hit och ber oss komma och hämta henne, för mamma och hennes kille (L) har druckit och bråkat IGEN.
Samtidigt grät alex i bakgrunden och sa att ''men jag viillll stannna hääärrr!!''
thomas kollade med T om det var ok, och det var det. vi ville inte TVINGA hit alex. så vi åkte och hämtade bara stephie.
stephie har sagt sedan dess att hon aldrig mer vill åka dit.

nu ikväll så ringde T hit och sa att vi måste komma och hämta alex. vi frågade självklart varför och fick då veta att T och L bråkar IGEN och båda har druckit (Dom är inte direkt sådana som spottar i glaset, dom tittar snarare ganska djupt i det!)
L har tydligen flippat totalt och slagit sönder fönsterrutan på balkongen, varpå T hade slagit ner och slagit sönder alla L's tavlor, så T skar upp några sår på handen.
Alex var jätterädd och bara grät...
vi åkte och hämtade alex självklart(tror nog aldrig att det har gått så fort härifrån huddinge till sätra förut!) och thomas gav T en rejäl utskällning...

Alex är jättekänslig som person, hon mår jättedåligt när det är bråk runt omkring henne. så att bo med mamma är inget bra alternativ, eftersom T & L har för vana att bråka väldigt ofta.. ingen av dom kan hantera alkoholen och dricker som sagt mer än både ofta och gärna...

Tycker att det är så trist att hon(T) inte kan ta tag i sitt liv och förändra det, så att barnen KAN vara där.
för som det är nu kommer vi inte släppa iväg barnen till dom på måånga många månader.
självklart behöver barnen träffa sin mamma, men inte under såna här omständigheter.

och jag blir så förbannad på T att hon hela tiden utsätter barnen för det här! Att hon inte tar sig i kragen och tänker på barnen i första rummet!
jag och thomas har aldrig och kommer aldrig bråka på det sättet som dom gör!
Vi har bråkat en gång, men då gick vi ner i källaren och PRATADE ut om saker och ting och löste allt.
Barnen märkte självklart att vi bråkade(då vi bad dom att stanna här uppe), men dom hörde ingenting och dom mådde inte dåligt över det.
jag förstår mig inte på dom, hur dom kan klara av att leva tillsammans. enligt barnen har båda två varit otrogna - så dom är ju lika stora puckon båda två...
men men, det där är ju deras problem, jag önskar bara att dom kunde hålla barnen utanför allt sitt jävla skit!


oj, nu blev det här ett jättelångt inlägg, var tvungen att skriva av mig känner jag...



Bloggar imorgon om vad jag/vi har gjort idag under dagen! =)

Maja: jag saknar dig jävligt mycket just nu, önskar du var här så jag kunde få ur mig allt jag har inom mig! Önskar också att jag kunde få en stärkande kram och bara ha dig här! Saknar dig jättemyyycket!!! Älskar dig!

Kommentarer
Postat av: jange

gud vad jobbigt det låter.

jag är iaf ruskigt stolt över dej att du är så bra på det du gör. :)

puss

2008-08-31 @ 22:28:26
URL: http://jange.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0