Problem med ögat... (och även några ord till dig Jessica)

Opererade ju ögonen i juni i år,  och jag har inte haft några som helst problem med ögonen sen dess. Sen igår då när jag,Millan och André skulle titta på film, så hade jag känt av redan innan att det var lite irriterat i vänster öga.. Men tänkte inte mer på det, det går ju över lixom tänkte jag..

Men när vi satt och tittade på film så blev ögat jätteirriterat och rött och det bara rann(tårar typ).. Och det gjorde ont som satan! Jag blev självklart jävligt orolig, det första jag tänkte var att nu är det något problem efter operationen, shit jag kanske blir blind osv osv..

Men jag är inte den som är den, så jag satt och tittade på filmen och torkade mig hela tiden under ögat. Efter ett tag satt jag och höll för ögat med handen, så att jag inte kunde titta med det ögat för att på så sätt minska belastningen och ansträngningen på det ögat..
Satt där och snyftade typ hela tiden, haha!

Efter filmen så skulle vi gå och sova, så dom gick in till Millan och jag gick in till mig, ringde Thomas först och berättade att jag hade ont i ögat. Han sa att han var på väg hem strax, men att jag inte behövde vänta uppe på honom... Och indirekt så gjorde jag inte det heller. Men jag var vaken när han kom hem lite drygt en timme senare. För jag hade inte kunnat somna, för det bara rann och rann ur ögat och gjorde ont. Så när han kom hem så fick han titta på det.
Jag håller upp ögonlocket så att han skulle se och så säger han:
Men du har ju för fan en finne i ögat?!
Jag: VA?! VADÅ FINNE?!
Han: nejmen inte en finne, vagel heter det!
Jag: ooookej.... Hur fan blir man av med en sån då?
Han: det går bort av sig själv efter ett tag, den kan vara borta redan när du vaknar imorgon bitti.
Jag: ok... skönt att det inte var en finne, det låter för det första jävligt ofräscht.. och fan.. orka ha en jävla finne i ögat! Hahaha

Jag tog två alvedon för vid det här laget så hade jag lyckats få ont i huvudet också. Sen hoppade jag i säng igen och lyckades faktiskt somna! Skönt! =)

Imorse när jag vaknade så hade jag inte längre ont, men kände att det fortfarande var irriterat... När jag går upp och ser mig i spegeln, så ser jag att jag är jävligt svullen runt ögat! WTF?! Ögonlocket ser ut att vara jättetjockt, haha...
Ögat känns jävligt mycket bättre mot vad det gjorde igår, men det är fan inte helt bra ännu! Och jag fattar inte vad fan det beror på heller! =S 
Åkte för att ta en fika med Tina, men hon jobbade med Maija, som är fruktansvärt jävla elak och självisk. Och jävligt långsam dessutom. Så det vart ingen rökpaus för Tina =(...
Men det första Tina sa när hon såg mig var: vad fan har du gjort med ögat!?
Jag förklarade att jag har ingen aning, men det var värre igår..


Jag åkte iväg till Millans jobb för Kattis ville fråga mig lite grejer. Så vi tog en cigg(jag och Millan) och snackade lite skit. Men direkt när jag kom in på hunddagiset så säger både Millan och Kattis(typ i kör) Shit vad du ser ut!.. haha.. inte så jävla kul att höra, men jag ser fan inte klok ut! Har tagit en bild på hur jag såg ut i morse, men kan inte lägga in den nu för jag sitter vid Thomas dator.. får fixa in bilden sen när jag sitter vid min dator! =)
både Kattis och Millan tyckte att jag skulle ringa vårdcentralen alternativt närakuten för att kolla upp det, vi får se hur det blir. Tänkte lägga mig och vila ögonen lite nu snart, så kanske det är bättre när jag vaknar igen.
Uppdaterar sen med hur det är med ögat.. =)


__ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __ __

Till Jessica: Jag respekterar att du tycker så som du skrivit och jag håller med om det mesta.  Sen vill jag säga att jag uppskattar att du skrev det på det sättet du skrev, inte elakt eller som något påhopp. Men du fick fram vad du tyckte ändå.  Helt ärligt så funderade jag på om jag skulle ta bort publiceringen på din kommentar, men bestämde mig sen för att nej, det är bäst om den får synas. För även om det är en liten näsknäpp till mig om att jag har gjort fel, så tar jag inte illa vid mig(därmed inte sagt att jag inte tagit till mig) av det du skrivit. Du har kommenterat händelsen ur DIN synpunkt och det accepterar jag till 100%.
Men bara för att ha det sagt: vi kommunicerar inte enbart via internet, vi satte oss ner(jag, Thomas, Millan & Stephie) efter det att Maja kommenterat. Vi pratade ut om vad hon kände, hur hon menade och vi(jag och Millan) förklarade även hur vi menade. Så att vi skulle vara säkra på att hon inte tog det på fel sätt, så som Maja och Erik gjorde.
Men precis som du sa så hade det ju varit mer moget och genomtänkt att ta den diskussionen DIREKT med henne istället, Det var inget som jag tänkte på då, men det är ju tyvärr alltid lätt att vara efterklok.

Jag är imponerad måste jag säga. Trots att du och jag inte har en speciellt bra relation så lyckas du få fram din åsikt och säga vad du tycker UTAN att förolämpa och trycka ner mig totalt. Jag vet inte om det är så att det var det du ville göra och det bara är jag som är korkad nog att inte se det, men jag känner mig inte kränkt eller nedvärderad över det du skrivit. Utan snarare har jag nu fått något svart på vitt som jag kanske ska tänka på om det skulle uppstå en liknande situation i framtiden. Så på ett sätt är jag skyldig dig ett: Tack.


Kommentarer
Postat av: tess

Vill bara säga att jag inte håller med vad L säger om er... fråga barnen. Det brukar sluta med häftiga disskutioner som man inte kommer någonstans med. Man säger inte så om någon och framför allt inte så inför barn om deras förälder/föräldrar.

Tycker att man är väldigt liten och omogen när man beter och uttalar sig så.

Ha det!

Mvh Tess

2008-12-01 @ 18:38:00
Postat av: Jessica

Skönt att du tog det så, det var så jag ville att det skulle tas.

Jag är absolut inte ute efter att trycka ner någon utan ville bara slänga in en liten tanke.

Objektivt sett, utifrån liksom.

Tack själv, för att du inte missförstod mig =)



jessica

2008-12-03 @ 10:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0