Lite julshopping och julbakning!

Idag var det planerat att vi skulle ägna dagen helt och hållet åt att julbaka. Lussebullar, pepparkakor och knäck stod på schemat. Jag skulle fixa lussebullarna, Millan knäck och sen Millan och Jonathan pepparkakor...
Nu har vi precis kommit hem, vi har varit iväg till Kungens Kurva och varit in på Rusta och handlat lite. Jag köpte 3 pyjamaser till Jonathan som han ska få i julklapp. Riktigt fina var dom faktiskt! Kan fota sen innan jag ska slå in dom... Och dom var billiga också, 40 kr styck!
Anyway, Millan köpte julklapp till Thomas, Niklas och vår pappa. Så nu har hon alla julklappar klara, vilket jag måste erkänna att jag är lite avundsjuk på! Haha!
Thomas ska jobba ikväll igen och försöka köra in så mycket pengar som möjligt, sen ska han jobba även imorgon. Har han/vi fått ihop tillräckligt med pengar så ska vi julhandla på måndag, och även på tisdag. Han jobbar även måndag kväll. För vi har en hel del julklappar att köpa, nämligen dessa:
*Millan
*Niklas
*Mikaela
*Mamma
*Pappa
*Jonathan
*Cricke
*Stephie
*Alex
*Tina

Och sen några till... ;-) *överraskning för dig kanske? *
Vi får se när det blir vi julhandlar, för det är ju inte bara julklappar vi måste köpa, utan även julmat!
Barnen ska ju vara här på julafton i år, och på juldagen så ska vi hem till min mamma och fira jul med syskonen, och där är det knytis, alla tar med sig något! JAg har erbjudit oss att stå för köttbullarna och ägg! Vi får se vad mer vi ska fixa...
Nu har Millan precis gjort knäck, ska sätta igång och laga mat nu och sen ska jag nog baka lussebullar.
Har ingredienser så att jag kan baka två gånger, så tänkte orka baka en omgång idag och sen en imorgon också... Men vi får se.. =)

Nu ska jag springa ut och röka med Millan och sen dra upp Thomas som ska ut och jobba!
Puss och kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0