Fredag igen...

Jaha, så var det fredag igen.. Sitter just nu och tittar på Idol, det är ju final idag... Jag tror personligen att Kevin vinner, men Alice är också jävligt duktig så det är inte omöjligt att hon vinner.... Vi får se.. =)

Idag har jag inte gjort så mycket, jonathan kom in och lade sig i vår säng i morse runt 8, han hade med sig sin kudde och sin lilla kanin, så jag 'bäddade' till honom mellan Thomas och mig. Han somnade om och vi sov till runt elva-halv tolv, riktigt skönt faksikt! =) Mysigt som fan var det också, hihi =) Min lilla älskling! <3

Dagen började med en kamp om att jonathan skulle äta upp sin fil.. Han fick fil och sen kanel och socker på. Sen fick han russin också, för det ville han ha. Sen gick jag ut för att röka min morgon cigg, och då under tiden hade han ner massor med havrekli också i sin tallrik.. Så det blev en salig gegga med fil,kanel,socker,russin och havrekli. *Uuuäääkkkk* hahaha...
Eftersom det inte smakade någe gott så ville han inte äta upp, men jag var väldigt envis, han skulle äta upp, för han måste lära sig att han inte ska ta så mycket, för det blir inte gott... Så han fick sitta där ett tag och äta, men han åt inte så mycket. Men jag sa till honom att han skulle få sitta där tills han hade ätit upp...
Jag gjorde mig iordning och kollade bloggen och läste igenom några bloggar...
Men under tiden så hade han i MASSOR med socker.. Så det blev ÄNNU mer gegga av det hela...
Så det slutade med att jag faktiskt inte kunde tvinga honom att äta upp det, dels för den mängden socker det var i, han hade fanimej fått 3 hål bara av att äta upp det! Och sen också för att det hade ju stått framme en stund och blivit lite sådär halvrinnigt.. haha, nej fy för fan... Men jag frågade om han hade lärt sig något, att han inte skulle ta så mycket av allt! Att han ska nöja sig med det jag häller/lägger upp... Och det sa han att han skulle göra, men vi får se... Får nog ta den striden igen någon morgon, haha! =)

Sen när vi 'bråkat' klart om frukosten, så klädde han på sig, och sen åkte vi iväg..
Vi åkte till Toys'R'us för vi skulle kolla runt lite, för jag ville veta vad han önskar sig i julklapp..
Men eftersom vi skulle hämta Millan på hennes jobb kl 15 så hann vi inte kolla runt så mycket, utan vi tog med oss varsin liten katalog, så ska han få kolla i den imorgon och visa vad han önskar sig..
Som sagt, vi hämtade Millan på hennes jobb, sen åkte vi hem hit.. Millan gick och lade sig, för hon skulle sova någon timmer eller två =)
Och jag försökte lägga Jonathan, så han skulle kunna sova middag men det ville han inte, utan han sprang fram och tillbaka till min och thomas säng, och sen tillbaka in i sitt rum... Men han höll sig ganska lugn i alla fall, så Millan fick sova, haha! =)

Vi åt middag och nu sitter jag och Millan och tittar på Idol. Thomas är nere i garaget och tvättar bilen. Jonathan är i sitt rum och leker, Stephie har jag ingen aning om vart hon är..Nere med Thomas tror jag! haha =)


Det vart lite bråk här förut idag... Mellan barnen, som sen utvecklades till ett litet bråk mellan mig och Thomas. Fjantig grej egentligen, men men...
Han ska iväg och jobba sen, så vi får lite time out lixom! =)

Nej,nu ska jag sätta igång och fixa med bilderna på hundarna som jag tänkte att Millan kunde få med sig till jobbet på måndag! =)

Puss och kram så länge!!

Ps. Ni har fortfarande inte skrivit vad ni skulle vilja vinna i en tävling här i bloggen.... hmmm...?? =) ds.

Kommentarer
Postat av: Millan <3

TACK, TACK, TACK, TACK gumman, för att jag fick sova... Det BEHÖVDES kan jag LOVA!!! Och jag kände verkligen att jag blev lite piggare av det =) Miljoner TACK gumman ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2008-12-12 @ 22:09:07
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för ALLA underbara kommentarer som Du lämnat inne hos mig, de senaste dagarna!! De betyder enormt mycket för mig!



Vilken dag Ni har haft, tur att T ska jobba, så ni får den där timeouten;-D



Hmm.. vad skulle jag vilja vinna här inne hos dig... hmm... En gåva till någon av alla utsatt barn här i sverige kanske...



Har fått enormt många mail de senaste dagarna, med oerhört tragiska livsöden... utan tvekan skulle jag vilja vinna en liten fin present, som jag kan få ge till någon av alla de här barnen...



Usch.. vi borde helt seriöst göra något... ensam är man inte stark, kan man inte genomför så mycket, men tillsammans har vi makt, kraft, resurser och energi...

Ska ta o suga på den karamellen tills imorgon.



Trevlig Lucia helg!

2008-12-12 @ 23:47:11
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Annika

Kan bara instämma... finns inget bättre en ett nystädat hus!! Förstår att inte ni pyntar så mkt i år. Vi stod ju i precis samma situation ifjol. Hur går det med försäljningen??!

2008-12-13 @ 00:29:10
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Annika

Ja hon är så söt i hennes klänningar :-) Var faktiskt på H&M underv veckan, för att leta reda på den klänningen som du tipsade om. Fanns inte här :-( Men ska in til Göteborg snart, så letande fortsätter där;-D



Hoppas Ni får en undebra mysfilm-kväll tillsammans!!



Tack för ditt mail- tillsammans är vi starka!



Massor av kramar

2008-12-13 @ 16:15:39
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0