Det som hände i fredags...

Vet knappt vart jag ska börja...
tjejerna åkte till sin mamma som planerat... jag hade en dålig känsla redan innan dom åkte, men tänkte att dom kommer nog ha det bra... ack så fel jag hade...

jag gick och lade mig i skaplig tid, hann somna ordentligt... sen ringde thomas mig kl 2... och sa att han var på väg för att hämta upp tjejerna... då hade cricke ringt thomas och sagt att thomas bör komma och hämta tjejerna för deras mamma och hennes kille var fulla och bråkade... IGEN... detta har hänt förut, men då var inte tjejerna där.. men thomas fick åka mitt i natten och hämta cricke...
i alla fall. cricke ringde thomas, sa att han skulle hämta tjejerna. thomas sa då att du ska också följa med... till cricke då alltså...
tidigare denna dag hade jag bestämt mig för att jag skulle sluta röka och därmed hade jag inte köpt några cigg = jag hade inga.... *PANIK*  säger till thomas att jag måste ha cigg. så han köpte det på väg hem såklart.
men iaf... när jag och thomas lagt på och jag går ut för att se om vi hade några bra fimpar *muppigt gjort jag vet, men desperata tider kräver desperata handlingar*... då ser jag att jag har 3 sms....
alla tre är från stephie som ber mig att jag ska komma och hämta dom, att dom inte orkar vara där och att dom inte vill vara där... detta skickade hon till mig en halvtimme innan thomas ringde mig...

gissa om jag fick dåligt samvete?!!?!!??!?!?!? min lilla älskling ber mig komma och hämta henne mitt i natten, men jag hör inte sms:signalen för jag sover.... =(

hur som helst... thomas kommer hit med barnen och vi sätter oss ner för att prata...

då får vi veta följande:

* mamman gick hemifrån när hon och killen bråkat, ner till krogen i centrum. hon sa att hon skulle köpa cigg... cricke gick ner 3 gånger och sa till henne att det var dags att komma hem. men hon sa bara 'om en stund' och fortsatte dansa... sista gången han var nere vad tjugo i ett. och då fick han hjälp av vakterna med att få ut henne därifrån...
* mammans kille hade kört en känd persons bil(oviktigt egentligen) med alex i bilen, trots att han druckit flera öl. alex sa flera gånger att han inte borde göra det, men det gjorde han.
* mamman har sagt saker till barnen så som: ni vill ju inte ha mig i alla fall... vilket inte alls är sant, dom älskar ju sin mamma. TROTS allt hon har gjort.... detta gör ju självklart att dom blir väldigt ledsna...


thomas sa det att nu får det vara nog, ni kommer inte att träffa mamma på ett bra tag, för uppenbarligen kan hon inte ta hand om er...

jag känner lite som så att om hon inte ens klarar av att låta bli att dricka när tjejerna kommer dit(varannan helg) så har hon problem med alkoholen... detta är bara vad jag tror, ingen medicinsk forskning är utförd direkt..

dagen efter skickade hon sms till tjejerna och frågade om dom inte kunde komma över på middag så dom skulle få ett ''trevligt avslut''.... hon hade även köpt lite grejjer till tjejerna... (som vanligt) det verkar som att hon försöker köpa deras kärlek...

Jag och thomas sa det att det kommer inte på fråga, hon kan inte bete sig hur som helst ena dagen och sen förvänta sig att dom ska komma över bara för att hon är nykter för stunden och har köpt grejjer till dom.

Och så i söndags sms:ade hon och ville komma och hämta tjejerna för att åka och fira mammans killes barnbarn... återigen sa vi NEEEEEJJJJJ.....

Sen dess har vi inte hört något...


Allt detta innebar att cricke nu bor här igen... vilket jag helt ärligt talat har blandade känslor för..

Självklart tycker jag inte att han ska behöva bo med mamman, men samtidigt vet jag hur det var sist cricke bodde här... jag mådde fruktansvärt dåligt, var på väg in i väggen... men det som smärtar mig mest är att jonathan mådde jättedåligt... han slutade äta...

Men som sagt, jag har blandade känslor och jag och thomas har pratat ut om det här, han vet vart jag står och jag vet vart han står. Jag har valt att ge cricke en ny chans, men det är också allt han får från mig. Jag tänker inte acceptera det beteendet han hade i höstas... så är det bara...


Det var i stort sett det som hände i fredags.... Riktigt hemskt hur vissa människor beter sig och dessutom kallar sig MAMMA! Helt sjukt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0