Update

Här kommer några bilder från i fredags när Tomas,Linnea,Johanna och Amanda var här... =)
             

Det var som sagt jättetrevligt! Barnen ''bråkade'' lite om vissa leksaker, men det var ingen större fara.. =)
Hoppas vi kan ses snart igen! =)


I torsdags kväll när jag stod och borstade tänderna, redo att hoppa i säng och sooova, så ringde Millan. Hon var på väg in till akuten och frågade om jag kunde komma och hålla henne sällskap.. Hon har jätteont i huvudet och var extremt ljuskänslig.. och snäll som jag är så kunde jag inte säga nej självklart =) hihi..
Så jag klädde på mig, gick upp och frågade om jag fick låna hassans bil, det fick jag så jag åkte iväg.. =)
Det gick relativt fort på akuten faktiskt, vi kom dit runt 21 och jag var hemma igen(efter att ha skjutsat hem Millan till sig) runt 23.30... Tack och lov så var det inget farligt hon hade råkat ut för, inte hjärnhinneinflammation som dom misstänkte när hon ringde till sjukvårdsrådgivningen... *puuh* Men förmodligen så har hon migrän och det är ju inte heller kul... =(
En sköterska som jag ganska omgående döpte till Hulken skulle ta blodprov på Millan... Och varför hon fick heta Hulken var för att hon var opersonlig,otrevlig och sen så hade hon även en spygrön/neongrön hårsnodd... (nu menar jag inte en toffs, utan en hårsnodd... ni som sett Sex And The City vet skillnaden;-) Carrie gillar inte heller hårsnoddar... och ja, det är skillnad... =) ) anyway, hårsnodden matchades med lika spygröna/neongröna örhängen och halsband.. och när hon tog upp sin penna så såg jag att även den matchade.... Uaaahhhh....
Hur som helst, när hon skulla ta blodprov på Millan(som är extremt spruträdd) skickade hon ut mig från rummet (för att jag är för fet och tar för mycket plats? ) men jag stod i dörröppningen och tittade in... Då ser jag hur rädd Millan är och jag visste ju att hon skulle va de... Men Hulken visade ingen som helst nåd... Nej hon hade rent ut sagt inte en uns av förståelse i kroppen för att någon kan vara spruträdd... Hulken tog nästan sats och högg in sprutan i armen på Millan, som innan hon fått in den, rycker till för den kom så plötsligt och obarmhärtigt, varpå Hulken utbrister: sitt still!!! snälla du!!! (ja, helt förvånande nog så hade Hulken det ordet i sitt vokabulär, synd bara att hon inte visste hur man faktiskt VAR snäll...) Hulken fick det blod hon ville ha( hon skulle säkert ha lite till sin fika paus också, alla rör hon tog var nog inte till prover, hahaha! ;-) ) och försvann lika snabbt som hon kommit och jag och Millan skrattade lite åt Hulken och dom skämten jag drog om Hulken...(jag är sån, jag skämtar gärna i såna situationer... )
Sen kom det en läkare som presenterade sig som Angelica.. och då utbrister jag: nämen vilket fint namn du har..!
Ni vet sådär som man brukar göra för att få personen i fråga att fatta att man heter samma sak...
Hon var jättetrevlig och tittade på mig och log...
Jag kom i efterhand på att hon kanske inte alls fattade att jag också heter Angelica?? Utan hon kanske bara tittade på mig och log för att hon trodde jag var utveckligsstörd eller så?? Skit samma, hon var jätteduktig och jag ovh Millan tyckte om henne.. =)
Efter alla prover som tagits och efter att Millan fått träffa en annan läkare som hette Bibbi(som vår mamma heter, denna gång bet jag mig dock i läppen och utbrast inte att hon hade ett fint namn... haha..) så kunde dom utesluta hjärnhinneinflammation... Millan fick några mer smärtstillande tabletter och sen fick vi åka hem... =)

När jag kom hem hoppade jag i säng... =) Då var jag suuupertrött...
Fredagen var som sagt trevlig, Familjen LAJT(som jag från och med nu kommer kalla dom! LinneaAmandaJohannaTomas) var ju här och vi hade jättetrevligt..

Gårdagen började med att jag gick upp runt kvart i nio, då Tina ringde... Jag och Jonathan åt frukost och sen satte jag igång och städa.. Thomas kom upp vid kvart i tio och vi hjälptes åt.. att städa inför visningen... Första gången tog en sån städning ungefär 7-8 timmar, men igår tog den ''bara'' 3 timmar... =) vi börjar få in vanan;-) haha..
Kan inte säga exakt hur det gick, men det gick bra. Och vill inte skriva exakt hur det gick eftersom det finns personer som läser min blogg som jag inte vill ska få veta vissa saker och ting...
Hur som helst, när vi lämnade huset innan visningen började så åkte vi först hem till Millan, jag lämnade lite grejjer och hämtade mina kläder som hon lånat... =)
Och sen åkte vi hem till mamma och fikade! =)
Vi var där ett tag och bubblade och snackade som vanligt, trevligt =)
sen åkte vi till kvantum och köpte blöjor... när jag var på väg ut, så mötte jag Jenny,Peter och Melwin! Jenny och Peter är gamla goda vänner till Thomas, Melwin är deras son som är 3 veckor äldre än Jonathan.. vi har umgåtts en del, men i somras när allt blev som det blev med affärerna vi gjorde så tappade vi kontakten...
Hur som helst, dom följde med hem till oss och vi tog en fika.. Det var planerat att vi skulle dit idag, men det blev så sent och nu hinner jag inte följa med för nu när jag skrivit klart det här ska vi åka, thomas ska sljutsa mig hem till min bror där vi(jag,millan) ska äta middag! =) Först var det planerat att mikaela skulle komma också men hon är sjuk... så idag blir det bara jag,millan och niklas! =)

Jag,Thomas,Jonathan och Hassan har även varit på visning av två lägenheter idag.... Riktigt nice var dom...

Men nu måste jag gå och smörja in mig lite(mina händer blir så himla torra när det är så här kallt ute) och sen ska vi ta och åka!
Ska ta med mig kameran och komma ihåg att fota lite också... =)


Vad har du gjort i helgen???

Kram Angie

Kommentarer
Postat av: Millan <3

OMG :O Jag kan verkligen inte låta bli att garva när jag läser hur du beskriver "Hulken" JAg sitter här och asgarvar och Dedde undrar va fan jag håller på med, då svara jag att jag läser din blogg, då blev han nog ännu mer fundersam ;-) Du skriver på ett så sjuuuukt roligt sätt =) Love ya <3

2009-01-18 @ 16:39:58
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Jossan

Vilka fina bilder! :) Och va skönt att det "bara" var migrän din kompis hade fått och inte hjärnhinneinflammation, och Hulken lät som nån som borde byta jobb ;)



Pssst... I min blogg finns en utmaning till dig :-)

2009-01-18 @ 20:04:23
URL: http://kaosochharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0