Nyår! Förbjuder min man att vara hemma!

Thomas ska jobba på nyårsafton. Millan kommer att vara i Sälen på nyårsafton. Min mamma får besök av sin syster och två kompisar. Barnen ska vara hemma hos Tess i år (vi kör varannat år. Förra året var barnen hos Tess på julafton och här på nyårsafton, i år blir det alltså tvärtom, här på julen och hos Tess på nyår.)
Detta innebär att jag kommer att vara själv på nyårsafton... Och det är helt lugnt, få inte för dig något annat nu;-) hehe
För mig är det inga som helst problem att vara själv på nyår, det är inte en så stor grej för mig egentligen.. Däremot hade jag inte velat vara ensam med jonathan på julafton. Julafton är för mig en högtid som ska firas med familj och vänner. Och det handlar definitivt inte om julklappar och sånt, utan det är gemenskapen och känslan. När man var liten var det självklart julklapparna som lockade. Då fattade man lixom inte vad julen egentligen handlar om.
Men nu när man har vuxit upp och alla syskon har egna liv och allt vad det innebär, så känns julen viktig. För jag och alla mina syskon träffas väldigt sällan. Visst, jag och Millan har ju daglig kontakt och träffas dagligen, men nu syftar jag på våra äldre syskon också. Vi var ju hemma hos Niklas i söndags. och sist vi var där var när han fyllde år förra året. Likadant med Mikaela, man träffas lixom bara på födelsedagar och dylikt. Påskmiddag, någon familjemiddag här eller där. men det är fortfarande väldigt sällan.
Anyway... Det jag ville komma fram till var att jag ville berätta hur söt Thomas var igår..
Vi stod ute och rökte och då säger han:
''på julafton kommer jag gå ut och jobba typ vid 23''
jag: jo, jag vet. =)
Han: Mmm, och sen på nyårsafton tänkte jag gå ut vid 16 och sen jobba till typ 23...
Jag: va?! varför då?! *nästan förbannad lixom* haha
Han: ja...men... så att jag är här hemma med dig på tolvslaget och även resten av natten...
Jag: ehm! nej! vi behöver att du jobbar!
Han: va? Så du vill hellre vara ensam och att jag är ute och jobbar?
Jag: JA! för du kan köra in grymt med pengar och det behöver vi!
Han: jamen... får jag komma hem på tolvslaget då och pussa på dig??
Jag: om du är i NÄRHETEN! typ max tio minuter hemifrån... inte om du ska tomma från täby eller stan eller så..!
Han: jaha...ok....
Jag: men du vet ju att vi behöver pengarna...!?
Han: jaa, men det kanske inte är så kul för dig att vara ensam på nyårsafton....?
Jag: ÄÄÄHHH!! Jag kan kolla på filmer, bada och vad som helst...! =)

Han va sååå söt... =) Jag förbjöd honom att vara hemma, hahaha! =) Men det är verkligen så, vi BEHÖVER att han är ute och jobbar... (för er som är nya läsare så kan jag berätta för er att Thomas kör taxi...)
På nyårsafton brukar det vara sån taxibrist också, så han behöver vara ute och jobba också för att tillgodoso stockholmarnas behov, haha! =)

Nu har jag bestämt mig för att jag ska göra om bloggen lite igen... Men det kommer nog ta ett tag, tänkte börja med det ikväll... Nu tänkte jag gå ner i källaren och leta reda på våra julstjärnor, för jag vill fanimej ha upp i alla fall EN stjärna! =)
Puss o kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Millan <3

Men gumman då =( Jag vet att du säger att du inte har nått emot att va själv på nyår, men jag får iaf dåligt samvete =( Och jag förstår exakt hur du menar när det gäller Thomas, hoppas bara att han förstår och respekterar det =) Som sagt, ni behöver att han jobbar, och jag tycker det e väldigt stort av dig att förstå det och "inte vill ha hem honom" på tolvslaget =) (hoppas du fattar hur jag menar)

Älskar dig mest på hela jorden ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

2008-12-16 @ 18:56:08
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Emmi

Ja, gud ja.. Men jag mår mycket bättre nu :D

Tyvärr har Alex gått och blivit lite sjuk nu, så vi får hoppas att han hinner krya på sig :)

Kram

2008-12-16 @ 19:45:59
URL: http://eemmiii.blogg.se/
Postat av: Annika

Vad UNDERBART att få fira nyår själv.... håller alla tummar o tår för att du vinner presentkorgen, den kan du behöva då!!! Du ligger bra till... bland topp 5;-)



Dags att sussa här nu... en underbar natt väntar NOT ;-)



Natti!!

2008-12-16 @ 21:50:27
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/
Postat av: Virris

Heeej!!!

Åhh vad jag är dålig på att svara!!!!



TACK för att du ställer upp och verkligen vill passa våra barn!!!

Du e för go och vi är såå tacksamma!!!

Men nu är allt lite smårörigt så vi får ta och ses såfort allt har lugnat ner sig, efter jul borde det ju vara lungt för vår del!!!



Det är ju såå underbart med Julen!

Jag har inte haft så mycket julkänsla men när granen var på plats och klapparna kom fram så växte känslan och nu kan jag njuta!

Jag saknar dock snön väldigt mycket..... och jag förstod att det inte skulle bli någon snö här i December så därför ville jag ju åka till fjällen... men nu sitter vi här hemma ialf!!!



Celine mår ju myckte bättre, hon har blivit en ny tjej!

Jag HOPPAS verkligen att det här är slutet på hennes otur och att hon slipper att få diagnosen reumatism.



Kram

2008-12-17 @ 00:12:52
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: stephanie

det blev väldigt finnt hemma !! :) juligt blev det tyckte jag hihi syns .

2008-12-17 @ 18:51:18
URL: http://steffif95.blogg.se/
Postat av: Anna

Kommer det inte bli lite tråkigt att vara helt ENSAM på nyår? Jag hade dött! Fast jag är ju också 16 år :P hehe

2008-12-17 @ 19:35:28
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack för alla fina kommentarer inne hos mig idag!!



Önskar dig en härlig Torsdag!!



Kramar i massor!!!

2008-12-18 @ 01:35:56
URL: http://duracellmamman.se/wordpress/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0