Mycket tankar

Just nu har jag så enormt mycket som snurrar runt i mitt huvud... Försöker sortera allt, men det blir bara soppa av allt..
En del saker kan jag inte skriva om här i bloggen, av olika anledningar..
Vi har visning på huset igen på söndag... Kommer inte ihåg vilken tid det var dock, men det går ju att kolla upp...
Städning och undanplockning känns inte lika jobbigt som det gjorde första gången, börjar lixom få in vanan nu... Plocka undan allt, gömma allt vi har i köket(redskap osv) och sen städa. Ta ner tandborstarna och tandkrämen från väggen( vi har hållare som är med sugkopp) och gömma dom i lådan som numera har namnet 'tandborst- och tandkräms-låda-när-det-är-visnings-dax'... Och innan man ska åka från huset så är det en rad saker som ska göras:
*packa ner dom bärbara datorerna(min och Millans) och dess laddare.
*Lägga undan sladden som går mellan modemet till vår tv
*Gömma/ta med alla fjärrkontroller och programkortet till viasat boxen.
*Gömma/ta med alla laddare till mobilfeletoner och dylikt.
*Ta med alla nyklar, till dörrarna och till altandörren...
Och sen ta ett varv och kolla om det är något man glömt...

Och sen är det bara att dra fram allting igen när man kommer hem.. vissa saker har vi dock ingen som helst aning om vart dom är, saker som vi lyckades gömma jättebra inför första visningen, haha! =)
Men men, det är så det är och vi får stå ut lixom.

Sen är det också så att jag funderar kring vart vi ska bo när vi flyttar härifrån(när vi väl får det sålt)
ska vi köpa en lägenhet? Eller har vi någon möjlighet att kunna hyra en lägenhet någonstans?

Allting känns bara så jobbigt med allt kring huset.. med tanke på dom buden vi har fått, så får vi se vad det slutar på...
Och jag kan inte hjälpa att tänka tillbaka och känna att vi hade sluppit allt det här med huset, om det som hände i april förra året, inte hade hänt... För då hade vi inte behövt köpa ett så här stort hus. Då hade vi kunnat bo kvar i min lägenhet i sätra, det fanns plats för varsin säng till alla, det var ingen panik. Men när allt blev som det blev, ville vi köpa det här huset för att alla barn skulle få eget rum.
Och Tess: misstolka inte det jag skriver nu, jag menar inte att allt som händer med huset på något sätt är ditt fel(pga det som hände i april förra året). Men jag kan inte hjälpa att jag tänker ''tänk om vi hade gjort si, eller tänk om vi hade gjort så''
Inget av det som händer är på något sätt ditt fel, men det är just det där ''tänk om''.
Ibland kan jag sitta och enbart tänka att: 'tänk om vi inte köpt huset', 'tänk om vi hade bott kvar i lägenheten', 'tänk om vi inte hade gjort dom affärerna som vi gjorde i somras', 'tänk omjag inte hade litat på min ''bästa'' vän igen, då hade jag sluppit bli sviken igen'... massor med ''tänk om''... För samtidigt som jag faktiskt undrar hur det hade blivit om vi hade gjort annorlunda med allting, så är det faktiskt även skönt att bara flyta iväg i tankarnas värld ibland..
Just när man har det lite stressigt och när man har mycket att tänka på...

Hmm, ganska nedstämt inlägg idag...
Lovar bättring imorn! =)
Tänkte förresten ha en tävling här i bloggen! Finns det något intresse för det?
Och vad skulle du vilja vinna? (rimliga vinster menar jag då, inte en ny mobil eller så! ) =)

Nu ska jag ta och gå ut och röka och sen ta upp jonathan från badet =)
Puss o kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Johanna

man får lov och tänka så ibland..om man gjort si eller så..... men oftast kommer man fram till man gjorde rätt just då.... och det formar en till den man är idag... kanske inte så lätt när man är mitt i det. men när huset är sålt, ni har ett nytt boende, och det gått ett par månader, kanske ett år..så kommer du känna det var värt det =)

2008-12-10 @ 20:44:12
URL: http://misseverything.blogg.se/
Postat av: Millan <3

Jag finns här för dig älskling, det hoppas jag att du vet =) ALLTID!!! Bara krypa ner i sängen min om jag sover ;-) Du vet ju själv hur lätt jag vaknar ;-)



Miljoner pussar & kramar

2008-12-11 @ 05:43:50
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Tess

Jag tar det inte på fel sätt. Det är helt i sin sätt att du tänker att det kunde vara annorlunda. Tänk så många gånger man har gjort det själv... Visst man kan var nedstämd och bli bitter när man är uppe i allt som är för stunden, men man lär sig och blir stark utav sina erfarenheter. Även om modet sviker emellanåt. Är det någon som vet så är det jag......... Det kan bara bli bättre.... även om allt känns som ett stort kaos...

2008-12-11 @ 08:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0