Väldigt besviken och arg.

Den 21a december pratade jag och M på msn, efter det att hon läst mitt inlägg som jag skrev till henne häromdagen.
Jag tog igår bort det inlägget, men jag kan återberätta vad som stod i det.
Det jag skrev var att jag hade hört att hon skulle få besök och att hon säkerligen behövde ha sin säng tillbaka. Och att hon är välkommen att hämta den när hon vill, men inte utan mina kläder: Det jag syftade på då var; mina jeans,mitt vita linne och min bruna klänning.
Jag skrev även att hennes säng tyvärr har gått sönder, då E monterade benen fel, vilket hade gjort att träet i själva sängstommen hade spruckit, men att hon kunde välja:
Antingen hämta sin säng här(som är trasig, det går inte att använda det benet på sängen. Sängen fungerar felfritt i övrigt, om man använder en sängram istället för benen), eller hämta en likvärdig säng(en som är 120 cm bred och av samma typ) som är HEL i sätra. Skrev att valet var helt och hållet hennes, för mig spelar det ingen roll.
Erbjöd mig även att för 200kr köra sängen hem till henne, eftersom jag visste att det skulle underlätta för henne.

Vi pratade på msn, där hon skrev att jag självklart skulle få tillbaka det vita linnet, men hon blev förvånad att jag ville ha tillbaka saker som jag har gett henne Och även att hon tar sängen i sätra, för det var en HEL säng hon fick låna, då ska hon ha en HEL säng tillbaka. Hon antog att sängen stod hemma hos min mamma.
Jag svarade då att det faktiskt var så att hon fick LÅNA jeansen och klänningen, jag skulle få tillbaka dom när jag kunde ha dom igen.. (Och nu när det är som det är så vill jag ha tillbaka dom nu istället), men att skit samma-behåll skiten. Och sen förtydligade jag att det faktiskt inte är vårt fel att sängen är trasig, då det inte var VI som monterade benen. Självklart borde vi ha satt benen rätt när vi upptäckte det, men det är lätt att vara efterklok. Skrev även att självklart kan hon ta den i Sätra, men att den inte står hemma hos min mamma, utan hemma hos en vän till mig, så det vore bra om hon hörde av sig i god tid innan hon skulle hämta den, så jag kunde meddela honom också.
Då skrev hon att nej, den sängen vill hon inte ha, det skulle inte kännas rätt att ta någon annans säng. Och även att jag skulle få kläderna iaf, hon orkade inte tjaffsa tydligen.
 Jag förklarade då att det inte är något problem, för han vill bli av med den då han inte längre har plats för den.
Hur som helst så slutade det med att hon valde att hämta sin egen säng istället, vilket inte var något problem för mig.

Idag ringde X och pratade med Thomas och sa att han skulle komma och hämta M's säng. Thomas sa då ungefär att: hoppas att du har med dig något då.. X fattade ingenting och Thomas förklarade att han inte får hämta sängen om det är så att vi inte får en påse med kläderna först.
Då har alltså M pratat med X och bett honom om hjälp att hämta sängen, men inte sagt ett ord om kläderna! Antagligen för att hon trodde att vi skulle släppa ifrån oss sängen i alla fall! Tycker det är så dålig stil att göra så!!
Hur som helst, X ringde tillbaka efter ett tag och var på väg över, han hade M med sig.
När dom kom höll jag precis på att lägga Jonathan, så Thomas gick ner själv. Efter ett tag så åkte dom, och jag frågade då Thomas vart mina grejjer är.
Vi gick ner till garaget där påsen fanns och jag tog upp kläderna för att inspektera dom.
Och då blev jag riktigt besviken.
Mina jeans, som var helt OANVÄNDA när hon fick låna dom, ser nu ut så här:



Riktigt jävla tråkigt!!!! Jag har aldrig ens använt jeansen och dom är FÖRSTÖRDA!!!

Tog upp mitt vita linne för att se hur det såg. Det var i alla fall HELT, men har två fläckar, en på magen och en uppe vid brösten typ:
fläcken på magen
fläcken strax ovanför brösten.

Också jävligt tråkigt!!! Imorgon ska jag tvätta linnet och jag hoppas för allt i världen att fläckarna går bort!! Sen har linnet blivit jävligt nopprigt också, men det skiter jag i.

Klänningen var helt otroligt nog, både HEL och utan fläckar. Så den är jag nöjd med...

Sen tittade jag in på M's blogg och får läsa följande:
''Har varit i Huddinge o hämtat min säng med X. Han lånade firmabilen och var så snäll och hjälpte mig med det. Fick en trevlig överraskning när vi kom hem och tog in sängen i lägenheten. Upptäckte då att på själva bäddmadrassen så finns det är jävligt stort hål. Förmodligen orsakades det av familjens hund, då BÅDE min säng och min bäddmadrass var i utmärkt skick när de fick låna den. Jag kommer absolut kräva en ny bäddmadrass, och förväntar mig att få en.''

WTF?!?!? Jag har då aldrig sett något hål! Och Thomas som lyfte in den i X's bil såg inte heller något hål!!!
Sen är det också som så att hunden hon refererar till(Tila) var aldrig inne i Stephies rum, så hon kan omöjligt ha förstört madrassen. Och OM hon nu mot förmodan var det(vilket är stört omöjligt då vi jämt hade dörrarna stängda,eftersom hon var valp och gärna tuggade på saker) så var ju Stephies säng alltid bäddad, med lakan och täcke osv. Så hur hade hon då tänkt sig att Tila skulle ha kommit åt det???

Skit detsamma, är det så att madrassen är paj, så självklart kan vi ersätta det.

Jag har kollat upp vad en ny bäddmadrass kostar på IKEA(en som är identisk med den hon har just nu), och den kostar 595 kr .



Mina jeans kostade 399kr. Mitt vita linne kostade 149kr.
Om det är så att fläckarna på linnet går bort, ja men då är jag nöjd, då behöver jag ingen ersättning för det. Men går inte fläckarna bort så vill jag ha det.
399+149 = 548kr.
Vilket innebär att det jag blir skyldig dig M är: 595-548 = 47 kr.
Skicka mig din adress så kan jag absolut skicka en 50-lapp.

Det var ett par HELA jeans du fick låna, då ska jag ha ersättning eftersom jeansen är trasiga!
Det var ett linne UTAN FLÄCKAR som du för övrigt inte ens fick låna, utan 'råkade' få med dig, då ska jag ha ersättning eftersom linnet har fläckar.


Men innan det att jag skickar några som helst pengar, så ska jag se FOTOBEVIS på att madrassen är förstörd, för som sagt så har varken jag eller Thomas sett något ''jävligt stort hål'', eller ens något hål överhuvudtaget. När jag har sett fotobevis på hålet, skickar jag mer än gärna en 50-lapp, för rätt ska vara rätt...


Sen kan jag ju säga, bara för att ha det sagt, att madrassen och sängen stod förvarad i Tyresö innan dess att vi fick låna den. Vi var och hämtade alla M's grejjer i tyresö och det var flera saker som hade blivit angripna av råttor. Råttor som tuggat sönder vissa saker. Om detta gällde även madrassen, har jag ingen aning om, för som sagt: jag har inte ens sett att det är något hål. Hade jag gjort det så hade jag ju även skrivit om det i mitt inlägg, där jag förklarade att sängen var trasig.

Så... M, så fort jag ser fotobevis och när jag fått en adress, så skickar jag pengarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0