Gör om, gör rätt!


Har gått och blivit väldigt ''tankspridd'' den senaste tiden.. Enormt frustrerande måste jag säga!

Thomas var iväg med jobbet på säljresa till tjottahejti måndag-onsdag.. Det skulle funkat felfritt eftersom jag var ledig måndag-onsdag.. Trodde jag ja.. Det vart ett kvällspass på tisdagen och morgonpass på onsdagen..(Lämnade Jonathan på dagis kl 8, sen åkte jag till jobbet :) )
Problemet på tisdagen blev ju då Jonathan. Han var ju såklart på dagis, men vem skulle hämta honom och underhålla honom(kanske mest se till så han fick middag i sig och inte gjorde alltför mycket dumheter)? Svaret på den frågan var: Mamma. Min älskade underbaraste världens bästa mamma! Vet inte vad jag skulle gjort utan henne!
Vi bestämde att hon skulle åka (kommunalt!!) och hämta Jonathan på dagis, sen åka hem till henne och mata honom(haha, låter som att han är en hund eller nåt:D ) och även utföra kvällsrutinerna.. Bada, dricka välling osv.. Och gärna även få honom att hinna somna.. Och att jag sen skulle hämta honom när jag slutat...

Det blev rätt stressigt ( i huvudet ) när jag skulle packa ner pyjamas och sånt till lillgrisen.(Okejrå, jag erkänner- jag stod och tänkte på något heeelt annat:) )
Diskade ur hans vällingflaska..
När jag sen står och skakar den färdiga vällingen inser jag vad jag precis gjort. När jag diskat ur den ställde jag mig alltså och gjorde välling, kom inte ens på vad jag gjorde förns jag faktiskt stod och skakade skiten.. Skrattade åt mig själv och började om från början (gör om, gör rätt) och lyckades få ner allt som behövdes i en påse.
Så.
Bra.
Enligt överenskommelse med min mor skulle jag åka förbi hemma hos henne på vägen till jobbet och gå in och lämna påsen. Bra. Inga konstigheter med det.
Råkade väl ha något annat att tänka på igen när jag väl kom fram.. Insåg när jag stod i mammas hall att jag inte hade påsen med mig! Bröt ihop för en sekund när jag befarade att jag glömt påsen hemma (och jag visste att jag inte hade tid att åka hem och hämta den innan jag började jobba. Panik!) Kom sen på att jag faktiskt mindes att jag bar den till bilen(eftersom jag när jag gick till bilen nästan berömde mig själv för att jag varit så duktig och faktiskt kommit ihåg att: 1. packa ner det han behövde ha. 2. ta med mig påsen när jag gick.), vilket innebar att jag faktiskt bara glömt den i bilen.. Och det var ju tur det..
Fick helt enkelt springa ut till bilen för att hämta påsen och sen springa in med den. (Gör om, gör rätt)

Väl framme på jobbet så var jag fortfarande någon annanstans (i huvudet då). En av dom första kunderna kommer fram till kassan med en tidning, lägger upp den och ger mig ett tvättkort(stämpelkort, 6e tvätten gratis ) och säger: tidningen, en renare(tvätt då alltså) och ett paket blå camel.
Jag nickar, vänder mig om och hämtar ett paket blå L&M. blippar in den. Kunden påtalar då vänligt mitt misstag och jag fnissar som den nörden jag är, ber om ursäkt och tar bort blå L&M och hämtar ett paket blå camel (gör om, gör rätt) och blippar in den. Jag minns otroligt nog att kunden även skulle ha en tvätt och säger(extra glatt, med förhoppning att kunden ska glömma hur korkad jag är) : och så var det en renare du ville ha? kunden: *daah* ja.. Jag: Har du något tvättkort??
Crap.
I samma sekund som kundens blick talar om för mig att jag är en fullkomlig idiot, och ungefär samtidigt som jag blir alldeles julröd i hela fejjan så inser jag att jag står med tvättkortet i handen.
Kan ju även tillägga att det vid det här laget inte längre är tomt bakom kunden, det har dessvärre uppstått en liten som gör hela den här konversationen ÄNNU mer jobbig och jag vill bara sjunka genom jorden.. :(
Jäättejätteröd i ansiktet (kändes lite som att ansiktet höll på att brinna upp) hämtar jag tvättkoden, stämplar tvättkortet och tar betalt. Säger till kunden (som jag vet ville gapskratta mig rakt i ansiktet och peka och skrika: du är ju totalt hjärndöd! ) skrattande: hehe, vi kan glömma den här konversationen va?? :D Han: ehhem, jadåå...

Jag som har så fruktansvärt lätt för att bli generead, ja ni kan ju tänka er hur jag såg ut i den här situationen.. :) haha :)







Tina ser du kinden på bilden??!
Som din blev på typ alla bilder från Rhodos!! =O =S



Häääjjdååå




Btw!

YOU SUCK!!

Måånga besökare, men ingen som kommenterar? =P





Kommer förresten att svara på dom frågorna jag fick till det här inlägget snart.. Inte idag dock, klockan är sovdags, var uppe 04.40 idag, så är inte så pigg nu :)
Men om det finns någon som har några mer frågor, så är det bara att fråga på! :)
Alla kommentarer måste godkännas innan dom publiceras, så även DU kan kommentera och fråga nåt ;)
Funkar också alldeles utmärkt att vara anonym.. :)

Kommentarer
Postat av: Kim

Hahah vilken dag för dig, förstår precis hur det är... fan ibland (väldigt ofta) så tror ja nog att man är hjärndöd.... kram kram

2009-11-14 @ 09:29:02
URL: http://frobec.blogg.se/
Postat av: Tina

Hjärtat då... Va.. Du är ju bra för sööt!!

Egentligen hade du behövt stanna hemma den dagen och inte gått upp ur sängen förens du skulle hämta jonathan.. hah...

I love you darling!!!

2009-11-14 @ 11:44:57
URL: http://mammasplupp.blogg.se/
Postat av: Veronica

hahahah!!!! Fyyy för dessa dagar.... hjärnan ligger kvar och sover :-)

Vilken underbar mamma du har!!!! Sååå snällt....

Miss you babe!!!

Kraaam

2009-11-14 @ 13:27:22
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0