Städdag?

Tror de blir så! Känner att energin till det ligger och lurpassar på mig, så så fort jag bara kommer igång så ska det nog inte vara något problem....
Kanske ska ta och rensa ut alla julsaker också?? Men då är ju det tråkiga i det hela att all vår mysiga punktbelysning försvinner... Men det är sånt som man får ta! =)

Det som skulle behöva göras är:
*rensa bort julsakerna
*städa och rensa i Jonathans rum
*skura båda badrummen
*fixa det pyttelilla berget av disk som vi har(det är så enorm skillnad nu när vi bara är tre!! =) härligt!)
*plocka iordning allt som ligger här och var och 'skräpar'
*ladda tvättmaskinerna med tvätt, det finns inte så mycket faktiskt, men då är det ju bara smart om jag tar det nu INNAN det är ett jätteberg! =)
*damma överallt, både torrdamma och med trasa!
*Bädda rent i min och Thomas säng och även i Jonathans säng
*dammsuga
*torka golven
*Ordna det lite snyggt och fint i Stephies gamla rum... Tess och Lasse var ju och hämtade Stephies säng och byråer här om dagen.. Så nu är det jättetomt där inne! (Det är för övrigt helt sjukt att vi har 3[eller ok,2 eftersom vi har ett kontor också] rum som står helt tomma... utan användning... =/ )

Har som sagt en hel del att göra, fick precis veta att Tina jobbar idag och sen ska hon iväg till sin syrra, så hon hinner inte komma över... eventuellt skulle hon hinna komma över och ta en kaffe bara, men vi får se! Hur som helst, då har jag ju hur mycket tid som helst till städningen! =)

Nu ska jag sätta igång webradion och sen poppa järnet till radio 107.5!!

Kram så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0