Onsdag... Fast det känns som måndag..

Tycker det är lite jobbigt med alla röda dagar och klämdagar hit och dit, man tappar ju bort vilken dag det är! haha!
Igår skrev jag rent min ansökan som jag har gjort om lite, för det där speciella jobbet... Ska ringa dit idag och höra mig för lite... Vill inte riktigt säga vad det är för jobb ännu, jag vill inte ''jinxa'' det, haha! =) Ni vet när man verkligen vill och hoppas på något, så händer det ofta att man pratar om det och sen blir det inte så i alla fall och då blir man bara besviken... Så jag väljer att inte berätta något om det, så kan jag bli besviken i min ensamhet i så fall... haha =)

Vad bjuder dagen på då? Hmm, jadu..
Igår ville jag och Thomas att Jonathan skulle städa sitt rum, för det var verkligen leksaker överallt!! I förrgår när jag skulle tända Jonathans sovlampa på klev jag på en av hans leksaksbilar(det var en limousin)... Han hade lagt den under mattan(för att den skulle sova?) och jag såg den inte, så jag klev rakt på den och hörde hur varje liten plastdel på limousinen krasade sönder...
Så igår så skulle Jonathan städa som sagt... Men han vägrade... Så vi sa att vi skulle kasta alla hans leksaker om han inte städade... I hopp om att han faktiskt skulle städa när han riskerade att bli av med alla leksaker...
När han fortsatt vägrade städa sitt rum, gick jag och Thomas in med varsin påse och började plocka ner leksaker, gosedjur och allt... Jonathan svarade med att börja gråta... Det hindrade inte oss eftersom vi trodde vi gjorde på rätt sätt, för att lära honom att han måste städa... Men när det kom riktiga KROKODILTÅRAR och han började hulka när han försökte säga att han ville ha kvar sina gosedjur, så brast både mitt och Thomas hjärta... Vi klarade inte av det!
så vi plockade klart men hade båda bestämt oss för att vi inte ska ''slänga'' hans grejjer...
Jag tröstade Jonathan samtidigt som Thomas lade undan det sista i hans lådor. Sen förklarade vi för Jonathan att vi inte skulle slänga det, att vi idag istället skulle gå igenom allt i hans rum, slänga det som är trasigt( limousinen är redan kastad, haha! ) och fixa iordning med allt som han ska ha kvar... Och att vi hjälper honom att städa den här gången, men att han ska hjälpa till och att han sen ska städa själv....
Förklarade för honom att det är enklare om han lägger tillbaka det han har lekt med på en gång, precis som man gör på dagis... Vi får se hur det går med det..

Hur som helst, idag ska vi alltså rensa i Jonathans rum... Jippie... eller inte ;-) haha... nejdå, men det behöver ju göras =)

Sen förhoppningsvis så kommer Tina över en sväng... Hon snackade om det häromdagen... =) Skulle vara sååå mysigt och trevligt! =) Så Tina, pallra din söta rumpa hitåt nu!!! hehe...


Vad har ni för planer för dagen???

Kram Angie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0