Helgen =)

I fredags så gjorde ja nog inte så mycket... Jofan de gjorde jag ju! =)
Jag höll på och städa och fixa och pula här hemma =)
städade i köket,hallen och badrummet.. plockade tvätt som låg lite överallt och ingenstans...
Jag och Tina bestämde att vi skulle höras på lördagen och att hon eventuellt skulle komma över och käka middag och kolla på en film...
Pratade med Maja på msn och hon frågade om jag kunde komma och hjälpa henne att baka tårtor till erik som fyllde år i lördags! OCh självklart ville jag ställa upp på det =).. Maja skulle även träffa Eriks föräldrar för första gången, och hon var jättenervös och ville gärna ha lite moraliskt stöd =)

Så maja ringde och väckte mig vid 8, sen råkade jag somna om och vaknade 9.40! =0 förlåt maja!
Men jag skyndade mig upp och gjorde mig iordning, fixade mackor till mig och Jonathan och sen väckte jag honom och så åkte vi. hämtade upp maja och åkte till nyöppnade Coop Forum i Västberga och handlade alla ingredienser.
när vi kom hem till erik satte jag igång och bakade för fullt =) blev rätt nöjd med tårtorna och dom blev faktiskt goda! =)
så här såg dom ut:

Banantårtan! =)

Och chokladtårtan! =) Den vart jag mest nöjd med, den blev snyggast! =)


När jag var klar med tårtorna, åkte jag,maja,jonathan och tila iväg, till Tina på ok =)
Maja köpte en liten present till erik... men innan vi kom till ok, mötte vi upp millan och min pappa =)
tog en cigg och sen var vi tvugna att åka vidare =)
Pappa ringde sen när vi kom hem till erik och frågade om jag ville att han skulle ta Tila medans vi var på kalas, och det lät ju som en jättebra idé! då skulle hon slippa sitta i bilen och vänta! =)
Så det blev bestämt och pappa skulle ringa när han var i närheten...
strax innan pappa ringde höll jonathan på att tjata om att han ville åka hem, att han inte ville ha någon tårta osv osv.
jag hade ju lovat maja att stanna som stöd tills eriks föräldrar kom, så jag ringde upp pappa och frågade på skoj(trodde inte han skulle gå med på det) om han ville låna med sig Jonathan också! ''jaa, det skulle jag ju kunna göra!'' =)
så när pappa kom så gick jag ner med jonathan och vi hämtade tila i bilen och dom åkte iväg med min pappa =)
det var skönt, att slippa jonathan några timmar, för han är verkligen fuuuulll av energi och viiiilll inte lyssna på vad jag säger och sitta still... haha...
Det gick i alla fall jättebra, eriks föräldrar kom efter ett bra tag, och dom var verkligen jättetrevliga! Eriks bror Anders och hans flickvän josefine kom också, och alla var verkligen supertrevliga! Önskar att thomas hade så trevlig familj! Hassan är självklart BÄST! utan tvekan! men thomas mamma och bror med familj är ju inte mycket att hurra för direkt...
thomas mamma ville inte ens komma på vårt bröllop, bara för att thomas inte ville bjuda hennes bror som thomas är ovän med... och hon har heller aldrig någonsin träffat Jonathan... =(  aja, det är hennes förlust så! =)
det blev rätt sent hos maja och erik, men jag tror maja behövde mig där =)
pappa kom över med jonathan och tila innan eriks föräldrar kom, så dom fick träffa nonis =)
efter ett tag ville jonathan gå, så då gjorde vi det...
mötte upp thomas på mcdonalds(hade verkligen inte ork att ställa mig och laga mat) där vi åt tillsammans =)
sen kom tina dit och vi rökte en cigg, sen åkte thomas och jobbade och jag och tina åkte till coop och handlade lite gottis, som vi skulle äta när vi såg på filmen =)
väl hemma, så lade jag jonathan och han somnade utan att komma upp en enda gång *glad*
jag och tina började titta på en film som heter 'Disturbia' - men den va jätteseg så tina åkte hem efter halva typ... =)
Jag vågade inte se klart på filmen, för det läskiga började då tror jag =) hahaha

istället för att titta på film, så tappade jag upp ett bad, med badsalt och skum och hela paketet! tände ljus och lyssnade på lugna favoriter... sjönk ner i badet... jag brukar inte kunna slappna av, men lyckades faktiskt med det en liiiiiten stund i alla fall =) hur som helst så var det skönt att bada, man blir såååå himla REN! =) *haha*

igår då(söndag) skulle jag ha ringt maja när jonathan vaknade, så skulle vi åka och hämta henne och hon skulle hjälpa mig att rensa och sortera i källaren... men jag tog för givet att det blev sent i lördags och att dom säkerligen skulle möta upp hans föräldrar för att säga hejdå innan dom åkte hem till göteborg igen... så jag ringde henne inte, utan skickade meddelande vid 15 tiden och frågade om dom hade haft det trevligt på middagen..
hon undrade varför jag inte hade ringt och jag svarade... hade jag ringt henne på morgonen så hade jag åkt och hämtat henne och sen hade jag behövt köra henne tillbaka några få timmar senare, för dom skulle träffa upp hans päron... så jag struntade i det, kändes som slöseri med tid =) och rensa och sortera är ju inget som du Maja måste göra! =)

Stephie skulle komma hem från sin mamma igår.. jag skickade meddelande vid 15 och frågade när hon skulle komma hem, fick tillbaka 16.30 då.. bra tänkte jag, då vet jag när hon kommer.
vid 16.40 får jag ett meddelande där stephie skriver: vart är du?
jag svarade: hemma. vart är du??
hon: skulle du inte komma och hämta mig?
jag: nej. din mamma sa till pappa att hon skulle köra hem dig.
hon: ee fick ej någon info

thomas ringde upp mamman och frågade vad som händer, och då har stephie sagt till mamman att JAG skulle komma och hämta henne, så dom väntade på att jag skulle komma, samtidigt som VI väntade på att dom skulle köra över stephie hit! haha
frågade stephie hur hon hade tänkt ut det, men det visste hon inte =) haha... knasiga unge! = )

vi åkte i alla fall hem, åt middag och lade jonathan.. jag och thomas åkte iväg för att köpa salta katter till mig, jag var jättesugen på dom! =)
men dom måste ha bytt recept eller nåt, för dom smakar inte som dom brukar... vi åkte till statoil, där dom bara hade dom nya äckliga... då åkte vi till ok istället och där hade dom GODA! =)
så då fick thomas en snilleblixt som slutade med att vi köpte det här:

Hahaha! =) en hel förpackning, med 30 askar salta katten!! =) *WOOOHO!!* =)

sen tittade vi på Taxi =) den va bra, vi såg inte hela men den va rolig! =)

Nu blev det här ett förjävla lång inlägg, du får en femma om du har orkat läsa allt! =) hojta till om femman i kommentarsfältet!!  = P *hehe*

puss o kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag vill ha en femma! <3 Jag har läst ALLT.



Tack för att du orkade med mig i lördags. Behövde dig där. Jag gjorde inte bort mig va? :) Inte mer än vanligt hoppas jag... =P



Klart att jag ville hjälpa dig med sorteringen i källaren, det sa jag att jag ville. Förstår inte varför du tvekar att ringa. Nu tycker jag att vi e kvitt för den gången då jag inte ringde dig mitt i natten för att jag inte kunde sova pga att Erik snarkade. :) deal? :}



anyway, tack! du är bäst. <3 änd aj lav joo!

2008-09-29 @ 13:18:27
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/
Postat av: Maja

Btw, tycker det e jättehärligt att du fick slappna av och unna dig själv ett varmt, skönt bad. Synd bara att du inte läste det där låånga inlägget som du lovat. :)

2008-09-29 @ 13:31:30
URL: http://dendansandeelefanten.blogg.se/
Postat av: Erik

Tack för tårtorna!!! Du är bäst!!! :D <3 <3 <3

2008-09-29 @ 14:40:47
URL: http://www.evolutionquest.se
Postat av: Millan

JAg vill ha en femma =P

Haha, näää behåll den du, men jag har iaf läst allt ;-)



Puss puss love you <3

2008-09-29 @ 18:06:00
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Tina

när får jag min femma??

Du kommer bli fattig nu, för jag kommer att läsa detta inlägg 5.000.000ggr.. hahaha...

nu vill jag ju oxå blogga lite..

hahah

2008-09-29 @ 18:59:54
Postat av: Marika

2008-10-03 @ 20:33:06
Postat av: Marika

.. och poängen med mitt otroligt kreativa första inlägg är självklart att jag läst allt, älskar fotona du lägger upp! Kan inte fatta hur snabbt tiden rullar förbi. :)



Ha det helt fantastiskt därhemma och kom ner och baka tårtor till mig här i Halmstad näääär du vill! :D

2008-10-03 @ 20:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0