Stress fram och tillbaka

Imorse vaknade jag runt tio över åtta, jonathan låg då bredvid mig i sängen och vi låg och gosade ett litet tag...
Sen kom jag på att vi glömde ställa ut soptunnorna igår kväll, och jag fick stressa upp och klä på mig och sen springa ut och ställa ut dom! blev osäker på om dom redan varit förbi oss för att tömma, så jag smög till grannen, tittade mig runt axeln och såg att ingen var i närheten, då kollade jag i deras tunna om deras var tömd, och det var den inte så då kände jag mig nöjd! =)  då skulle dom alltså komma och tömma och då var det ju tur att jag hann ut innan =)

Millan vaknade efter ett tag och vi åt frukost... sen väckte jag till Thomas eftersom jag ville lämna jonathan hemma när jag och millan skulle iväg.
det blev lite stressigt, men vi kom iväg till slut i alla fall.
Väl på Kattis Hunddagis satt vi mest och pratade med Kattis om allt som hänt under dom åren som gått.. haha... normal arbetsintervju var det ju inte i alla fall!
Men det gick bra, Millan ska börja jobba på måndag! Och hon fick den lönen hon ville ha, vilket är bra! Och det är ju skönt för Millan! hehe... nu är det bara jag som ska hitta ett jobb också... hmmm..
jonathan måste dock börja på dagis först, och vi får se när det blir..

När vi var klara hos Kattis så åkte vi förbi Tina på ok, och tog en fika och cigg.. Tina slutade precis då så vi kunde röka utan att stressa, haha!
Sen åkte jag och millan hem till Maja, för att fika lite! Och för att kolla in hennes köksbord! =) haha
Hon och Erik har inte haft ett matbord och inga stolar förns nu, eriks föräldrar kom upp i helgen med ett bord och två stolar till dom! Snällt ju =)
vi drack kaffe och snackade lite om allt och ingenting.. eventuellt ska vi dit igen imorn, för vi fick stressa därifrån sen, för vi skulle hämta upp thomas och jonathan på en bilfirma, thomas skulle lämna tillbaka en bil, men dom tog inte emot den?!
Så på väg dit ringde Thomas och sa det, så då åkte vi hemåt istället.

Hann inte mer än att komma hem förns det var dags att åka iväg igen! haha..
Vi åkte då till OkQ8 i Västberga,för att där möta upp vår kusin och sen åka till OkQ8 i Fruängen(vi var tvugna att göra så, för han hittade inte till ok fruängen!)
det var riktigt trevligt faktiskt, kommer inte ens ihåg hur många år sen det var han och jag träffades! =0
Tror att det är runt 10 år sen vi sågs sist! Helt sjukt!
Vi tog några cigg, och jonathan fick hoppa upp i lastbilen och titta runt lite, vilket han tyckte var jättekul!

Så glad var min lilla älskling! =)
Han hade dock jättesvårt för min kusins namn, haha!
Han heter Pierre, Jonathan kunde inte säga det!
Så efter många konstiga förslag från jonathans sida, bestämde vi att han får kalla honom för Pirre! och det kunde han!
''Pirre, vilken fin lastbil du har!'' haha... så söt så!

Kusin frågade om vi hade lust att komma förbi ikväll och äta hans bullar, som han ska baka för första gången idag... haha.. vet inte riktigt om man vågar smaka då... ? =P hehe...
Vi får se hur det blir, vi ska ju äta och så och sen är det ju sovdags för barnen kl 20, så då måste vi ju vara hemma... men en sväng förbi där ska vi nog hinna med!

Kusin erbjöd sig även att hjälpa till när vi ska flytta, han kör ju lastbil, så det är ju jävligt bra! =)  Skönt att kunna ta allt i ett lass och slippa åka flera vändor med hyrd skåpbil, så som vi brukar göra! haha


På lördag ska Jonathan sova hos min mamma, så att vi kan fixa klart allt det sista inför visningen på söndag!
Allt blir ju mycket enklare om jonathan inte är här, han behöver ju ganska mycket uppsikt och uppmärksamhet... sen om det är att leka, eller om man ska byta film, så är det ju i alla fall ett avbrott i det man gör... så det ska bli skönt...
och jonathan tycker det ska bli jättekul, han älskar att sova hemma hos mormor! =) Där får han ju hjälpa till att laga mat, diska osv osv! =) hehe... och sen brukar dom gå på promenad till stallet för att titta på hästarna, vilket jonathan tycker är jättekul.
Och mormor tycker ju om att umgås med jonathan också! Så det är ju WIN-WIN-WIN lixom! alla berörda vinner på det! =)

Nej, nu ska jag nog ta och gå och börja rensa lite i källaren, så jag får loss några kartonger och kan börja packa...

puss o kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jösses, stackras Millan om det är hunddagiset i Västertorp. Värre människa får man nog leta efter.

2008-11-18 @ 15:07:40
Postat av: virris

Hej!

Jaha, går inte Nonis på dagis? Har du sökt bidrag från kommunen el har det bara blivit så att du har honom hemma?

Jag är imponerad! Jag skulle bli tokig av att ha Cevin hemma hela dagarna.... jag börjar bli smått tokig på Celine som röjjer så fort hon är uttråkad :-)

Men hon börjar på dagis i Januari så då får hon nog utlopp för sin energi :-)

Är väldigt impad av att ni klarar hus och bilar på en inkomst.... skulle vi aldrig fixa!!!! - skönt för er att kunna ha det så!!!!



kram



2008-11-18 @ 23:35:37
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Hannah

Skriver detta i ett neutralt inlägg, bättre så.



Tänkte bara kommentera ang. de senast publicerade inläggen. Du ska absolut inte ta åt dig. Som du beskriver så låter du som en riktigt bra mamma. Så ung, med så mycket ansvar. Man kan inte ge dig annat än en stor eloge. Jag skulle definitivt inte klara av det du gör, om ens en unge. Du har tagit in någon annans barn, ställer upp för dem i vått och torrt. Det finns barn som aldrig upplevt det ens med sina biologiska föräldrar, som skulle dö för att ha någon som dig i sitt liv. Fortsätt göra det du gör. Att hon får dig att må dåligt och tvivla på din förmåga och hur du är som mamma, bevisar bara att hon inte är någon riktig vän.. och absolut inte en "bästis".



Ang. det andra; Har jobbat på nattklubben i över 2 år och rör mig mycket i centrum. Jag har vart med och sett vad vänner till mig har gått igenom pga drickande föräldrar. T&L är utåt sätt jätte trevliga människor, mot mig. Men.. Believe me, i know, i've seen them in action. Och om deras bråk går ut över barnen så har jag helt ärligt inga fler kommentarer....

2008-11-28 @ 08:18:59
URL: http://hanoha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0