Maja och Erik!

Jag är förvånad och chockad över er kommentar i Stephies blogg.
I detta inlägg väljer jag att enbart tala för mig själv och svara på det ni skrev som berörde mig.

På vilket sätt 'hackar' jag på henne?
Jag vet att hon sitter i en jobbig situation, jag är inte dum i huvudet. Men det är inte mitt fel att hon sitter i den situationen, det är hennes mamma som vägrar låta henne flytta dit.
Vad i det jag har skrivit är ni chockade över? Vad är det NI anser att jag har skrivit fel någonstans?
Hon skrev ett inlägg i sin blogg, som jag reagerade på. Det ni inte vet är att hon ändrade i texten, hon lade till och nu citerar jag från hennes blogg(stryker under det hon har lagt till EFTER att jag och Millan kommenterade):
''Jag vet inte vad jag ska göra utan er mina syskon! Jag älskar er massor det ska ni veta! Du också nonis jag älskar dej lika mycket som jag älskar dom andra! det ska du veta!''
I min första kommentar skriver jag om att jag tycker det är tråkigt att hon har så tråkigt här, men att det är något hon får tacka sin mamma för, eftersom hon inte får flytta dit för henne  förns efter jullovet. Vad i det är det som är felaktigt?! inte ett jävla dugg!
I min andra kommentar skriver jag att hennes kommentarstext är lika svart som bakgrunden och att man inte ser vad det står om man inte markerar texten.  Var det där jag hackade på henne anser ni? eller? Ni kanske inte lade märke till smileyn som jag gjorde. Den ---> =)
I min tredje kommentar skriver jag att jag håller med Millan om att när man läser inlägget så VERKAR det inte som att hon älskar Jonathan LIKA MYCKET som hon älskar sina andra syskon. Och även att Millan har rätt i det andra hon skriver,nämligen(citerar Millans kommentar):
'' Jag förstår att du saknar dina andra syskon massor, MEN ta vara på tiden med Jonathan, för sen vet du inte när du träffar honom nästa gång, det kan ta tid... Och han växer fort, och lär sig nya saker hela tiden, och sen kommer du missa allt det... Så ta vara på tiden du har kvar med honom, och va glad över att du fått vara mer med honom än vad dina andra syskon har. ''
Och jag håller med om det! Är det något konstigt med det?  Är det det ni menar med att jag hackar på henne? att jag håller med Millan?!

Jag förstår verkligen inte vad det är som är så upprörande för er.


Sen undrar jag:
Vad menar ni med att jag skyller allt på barnen?!! På vilket jävla sätt tar jag inte något vuxet ansvar??!
Och vad i helvete menar ni med: ''Du är ju trots allt en mamma.'' ??!!
vadå TROTS ALLT?! Jag gör allt jag kan och lite till, jag har gett mitt ALLT för barnen! Och 3 av dom är inte ens MINA barn!
ska jag försöka vara vuxen??! Jag ÄR vuxen! Jag TAR ansvar! Vilka fan är ni att dömma om jag är vuxen eller inte, om jag tar ansvar eller inte!?
Nej, Stephie är inget BARN, hon är en tonåring, en ung kvinna! Och jag vet att hon mår dåligt och jag har inte sagt något om det! Men det är inte mitt fel! Det är inte mitt fel att hennes mamma inte vill att hon ska flytta dit än!
Och jag förstår att hennes beteende sista tiden berott på att hon är arg och ledsen över att hon inte får flytta dit än, men som sagt: DET ÄR INTE MITT FEL! Och det är fanimej ingen ursäkt att ljuga och bete sig så som hon har gjort den senaste tiden!
det är en FÖRKLARING, men definitivt ingen URSÄKT!!
Jag och Stephie har no hard feelings mot varandra över det här med bloggen och kommentarerna, varför har NI det?

Så, nu har jag svarat på er kommentar men har lite mer att säga.

INGEN av er har rätt att dömma mig! INGEN AV ER! FATTAR NI! INGEN! Jag är bara 21 år och blev 4-barnsmamma när barnen flyttade till oss! Då var jag bara 19!
och det värsta jag vet är när folk som inte har barn, hytter med fingret och tror att dom ska ''lära'' en förälder hur man är en bra förälder! NI VET INGENTING!!!  sen skiter jag i om du har jobbat på dagis,eller umgåtts mycket med barn eller vad fan som helst, SÅ LÄNGE DU INTE HAR EGNA BARN SKA DU HÅLLA KÄFTEN! För det är en JÄVLA skillnad på att jobba/umgås mycket med barn och att HA egna barn. Det kommer Ni att märka när/om ni någonsin får barn.

Och jag är så jävla besviken, jag trodde du kände mig Maja, jag trodde du var min vän.
Men uppenbarligen har jag lurat mig själv.
Jag är en BRA mamma för mitt barn, jag är en JÄVLIGT BRA bonus mamma till mina andra barn.
Alla gör fel och alla gör misstag, man är mänsklig. Men fan i helvete, INGEN kan komma och påstå att jag är en dålig mamma! och JO, det är PRECIS det ni gör! Ni sågar mig längs fotknölarna och får mig att framstå som en jävla idiot!

Ni har ingen aning om allt som jag har gått igenom, ni har ingen aning om alla känslor jag har kännt. Ni vet INGENTING, så hur fan vågar ni ens yttra er?!
Jag skulle vilja se dig Maja göra det jag har gjort dom senaste 1½ åren, jag skulle vilja se dig klara av det. Det tror jag inte att du nånsin skulle klara av.

Citat från er kommentar: ''Vi är ledsna om du blir sårad och arg av vårat inlägg.''  Bullshit!

Finner inga mer ord, känner mig bara jävligt tom och besviken.
Maja, du kan skicka mitt linne på posten, för som jag har bett dig om flera gånger så vill jag ha det tillbaka!

Nu ska jag äta middag och släppa all ilska och besvikelse jag känner, för Ni är inte värda det. Ni har bevisat det idag.
Jävligt tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Therese

Hej!

Kommentaren är från mig att jag anser att de blir en bätte övergång för Stephanie att flytta när det är lov, alla skolpapper, flyttanmälan m.m kan vara klart. Precis som ni ville lägga allt på is med Crille o Alex pga försäljningm.m. Så ska hennes del i lägenheten vara klar innan. Hon skulle kunna komma nu... Men anklaga inte mig för att göra fel!!! Och jag kan faktiskt hålla med dig om att det är inte lätt att få det gå ihop med många barn, dett är ett jävla jobb!!!

Jag älskar alla mina barn lika mycket och den som säger något annat....

Ha det!

Therese dina bonusbarns mor

2008-11-23 @ 20:16:25
Postat av: Christopher Lindgren

Hej Hej!!!



Äldsta sonen här.



Jag som har sett mycket på båda fronterna har en del att säga trots att jag är fortfarande bara en tonårig..



Men är en tonåring som upplevt mycket dom 4 senaste åren..



Jag har en del att säg..

Jag kan säga att ingen påp den här planten är perfekt.. Especielly not me! ALLA HAR GJORT FEL i den hära STORA familjen och det jag kan säga från Mamma fronten är att det är absolut inga problem att stephanie att flytta hem till mamma men problemet är det att plats!... men för visso så var det inga problem för pappa och mamma angie... Men det vi hade tänkt är det att stephie flyttar över under vinter lovet :D



Pappa och Angie fronten nu



Jag kan säga att det finns absolut inga problem där hemma men eftersom att jag har flyttat och alex så finns det inte så många kvar som kan hjälpa till där hemma.. Och det gör att allha där hemma inklusive farfar får det svårt speciellt angie eftersom det har kommit till det dilemat som jag upplevde PAPPA VAR BORTA MESTA DELS.. -.- och det gjorde att jag kom i kläm.. det berode mycket på mig eftersom jag har alltid haft en uppkäftig attyd gentemot mina medmänniskor.. Och den som drabbades mest var min lillebror Jonathan på 3 och ett halvt år :S tror jag har ingen kolla på hur många månader det är kvar tills han blir 4! men tillbaka till ämnet jag och min ingifta moster Millan har alltid haft ngt som gör att vi lätt kan ryka ihop.. Så SHIT HAPPENDS.. jAG HAR FÖRSÖKT LÄRA AV MINA MISSTAG OCH NU FÅR JAG STÅ MITT KAST HOS MAMMA NÄR DOM GRÄLAR. Jag tror att jag börjat ångra dom misstag jag gjort och alla jag sårat jag har det svårt med ånger och medkänsla... Men men Angie gör sitt bästa och det vet och jag har alltid litat på henne till 110%.. Och min syster stephie har någ hamnat i samma sitts.....



MvH

Christopher Lindgren



P.S. SMÖRAR INTE!

2008-11-23 @ 23:04:41
Postat av: Thomas

Hmm till att börja med så vill jag säga detta till min fru att det du har gjort under det senaste 1½ året är helt jävla otroligt, så ung men ändå så mogen och stark, tror fan inte att någon av alla förståsigpåare skule ha fixat det så jävla bra som du gjort, sen så kan alla andra som har något annat att säga om det dra så jävla långt åt helvete det bara går. DU ÄR SÅ JÄVLA BÄST. Låt aldrig någon annan få dig att tro något annat.JAG ÄLSKAR DIG SÅ MYCKET SÅ DET FINNS INTE ORD SOM RÄCKER TILL.



Sen så måste jag säga att det min äldsta son skrivit rör mig djupt "jAG HAR FÖRSÖKT LÄRA AV MINA MISSTAG OCH NU FÅR JAG STÅ MITT KAST HOS MAMMA NÄR DOM GRÄLAR. Jag tror att jag börjat ångra dom misstag jag gjort och alla jag sårat jag har det svårt med ånger och medkänsla... Men men Angie gör sitt bästa och det vet och jag har alltid litat på henne till 110%.. Och min syster stephie har någ hamnat i samma sitts....." fortsätt så min son så ska du se att allt nog kommer att ordna sig//pappa

2008-11-24 @ 00:10:57
URL: http://taximan.blogg.se/
Postat av: Tina

Jag vet faan inte vad jag ska skriva efter att ha läst alla kommentarer.. Oj, inte visste jag att crikke hade ett sådant stort ordförråd... Oj oj oj...

Angie, jag vet , precis som alla andra, att du ger barnen allt!! All din kärlek och energi.. Men man orkar inte vara alla till lags hela tiden, i bland måste man tänka på sig själv, men det gör inte du. Du prioterar barnen jämt! Du kommer lixom sist... Jag minns när vi var på Rhodos och du sa att du saknade ungarna som faan. Du kunde inte riktigt koppla av för att du saknade dom....

Du är bäst gumman!!

LOVE YOU!!!

2008-11-24 @ 13:23:31
Postat av: jessica

får väl påhopp för att jag lägger mig i här pga av rådande situation men jag måste bara säga en sak....

komunicerar man verkligen med sina barn på internet? är det moget? eller känns det inte ganska mycket som kompistjafs i högstadieanda?

ligger det inte i vårat jobb som föräldrar och vuxna att förstå mer än vad barn/ungdomar kan uttrycka?

att guida och vägleda istället för att peka på fel och brister?

att hon saknar sina syskon som bor på annat håll och uttrycker det en stund betyder inte att hon älskar någon annan mindre...

men DÅ för den STUNDEN så saknade hon dom andra....

Att som vuxen skuldbelägga en 13årings känslor, dessutom för allmän beskådan på internet,tycker jag är fruktansvärt oigenomtänkt och impulsstyrt.

Som vuxen måste man kunna veta vad som är lämpligt forum för att ta upp saker, vilka saker som betyder något och vad som man kanske ska hålla käften om och bara agera efter.

Att barn skriver i en blogg är ju en som en dörr som står på glänt in i deras värld, deras bubbla... att kunna få en sån inblick i deras känslor och tankar är ju guld...

att skuldbelägga(oavsiktligt säkerligen, men likväl ändå skuldbelägga) tankar och känslor, begränsa någons utrymme att uttrycka sig ÄR att STÄNGA DEN DÖRREN!



Tänk efter före, både en och två gånger.



ibland gäller verkligen "tala är silver tiga är guld"



(om det är så i mitt fall lär väl visa sig)



2008-12-01 @ 00:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0