Födelsedagen

Födelsedagen brukar vara en glad och rolig dag allt som oftast.
Men min dag har verkligen varit allt annat än glad och rolig...
Det hela började med att jag sovit för lite och dåligt, så jag var på fel sida av glädje-strecket redan där.
Åt frukost och så, helt normalt...
Sen skulle Tina ha kommit över och ätit tårta, vi pratade i telefon när hon var på väg hem, hon skulle höra av sig när hon kom hem... sen pratade vi på msn, där hon skriver att hon har feber och ska vila.
och visst, det förstår jag självklart att hon ville, vem fan vill komma hem till mig när man har feber? Jag menar, jonathan är ju inte världens lugnaste direkt... jag överreagerade säkerligen, men jag fick en känsla av att hon inte VILLE komma... skitbarnsligt! men det är så jag känner...

och sen var det som så att Maja skulle komma hit idag, vi skulle kolla på film och ha lite myskväll typ... men jag kände på mig att hon skulle avboka... vilket hon också gjorde. hon hade ont i sin tand igen tydligen...
Det stämmer säkert, men jag kan inte hjälpa att jag känner det som att det bara är ursäkter...
Jag är inte så jävla stabil just nu pga diverse saker, och jag gör säkert en höna av en fjäder.
hur som helst så är det så jag känner...


igår sa jag till Stephie att hon skulle ha med sig en lapp från hennes lärare om vilka sidor hon ska göra i matteboken, vilka sidor hon ska öva på inför matteprovet på fredag.. hon påstod nämligen att hennes lärare hade sagt att hon inte behövde plugga hemma. jag ville då ha en skriftlig förklaring från hennes lärare om VARFÖR. för stephie har svårt med matten och jag finner det då föga troligt att hennes lärare har sagt att hon inte ska plugga hemma...
så idag då när stephie kom hem, bad jag att få lappen. hon sa då att hon inte hade någon lapp, men att hennes lärare skrivit i matteboken.. så jag fick matteboken och tittade. såg på en gång att det var stephie som skrivit. jag höll masken och frågade om det verkligen var hennes lärare som hade skrivit? och det bedyrade hon att det var.
då sa jag att det tror jag inte på eftersom det inte ens står på svenska(jävla dåligt meningsbyggnad) och sen var det dessutom stephies handstil. hon fortsatte att säga att det var hennes lärare som skrivit. jag gav boken till millan som tittade hon också och hon såg också att det var stephie som skrivit.
efter mycket om och men, erkände stephie att hon skrivit det själv... jag ifrågasatte då varför och fick till svar att hon hade försökt att få en lapp, men hennes lärare hade sagt nej...
vilket jag inte köpte, men jag orkade inte tjaffsa mer.
är så jävla less på alla hennes jävla lögner hela tiden!! hon verkar göra allt för att irritera mig. vet inte vad det beror på, förmodligen tror hon att det är vårt fel att hon inte får flytta hem till hennes mamma förns efter jullovet, men så ligger det inte till! för min del så hade hon kunnat stanna där i söndags! hon är stor nog att åka buss till och från skolan!
sen är det också som så att både cricke och alex kunde byta skola mitt i terminen, varför vill inte deras mamma att stephie gör det? älskar hon stephie mindre? vill hon inte att hon ska bo där??
fattar inte vad hennes problem är... att stephie inte ska behöva byta skola mitt i terminen är förvisso smart, MEEEN då skulle det ha gällt samma sak med cricke och alex!!

anyways... eftersom maja inte kunde komma idag så bestämde jag mig för att jag och jonathan skulle följa med pappa och millan till edsbro, pappa skulle köpa en bil där... så det gjorde vi =)
vi åkte kommunalt upp dit, vilket tog lång tid... och det blev lite kaos när vi skulle på tunnelbanan i t-centralen, för vi kom inte på! det var SMOCKFULLT med folk, fanns inte en chans att vagnen skulle gå in! så vi fick snällt ta nästa tunnelbana! haha... vi åkte buss från danderyds sjukhus upp till edsbro, jonathan somnade efter ungefär en kvart på bussen, så då hade jag och millan ca 45 minuter på oss att läsa lite =) jätteskönt! =)
pappas nya bil är SUPERFIN verkligen, både invändigt och utvändigt! blev lite avis faktiskt,haha!
på vägen hem så stannade vi på mcdonalds hägernäs och åt =)
pappa bjöd.... och det är väl det som jag får räkna som min födelsedagspresent...
det är ju i alla fall mer än jag fick förra året i födelsedagspresent... och julklapp för den delen...
känner mig därför lite nere också, det är inte så att jag vill ha enbart presenter av min pappa, men det skulle ju absolut inte skada om man fick iaf födelsedagspresent.... =/
ääääsch, jag känner mig bara jättebarnslig egentligen! vafan tänker jag med lixom?! *skäms över mig själv*

Thomas bästa vän skrev till mig på facebook och grattade mig, och önskade mig en trevlig födelsedag. jag skrev tillbaka och tackade och även att jag har haft en skitdag... i stort sett så fort han såg det så ringde han upp Thomas och frågade vad det är som har hänt....  tyckte det var jättegulligt!! =)

det här blev ett väldigt gnälligt inlägg, med barnsliga tankar och egoistiska önskningar... men det är så jag känner mig idag...

känns som att ingen vill umgås med mig pga att jag har jonathan... jag vet att han är jobbig, men jag vet också varför... han har för mycket energi, som han inte blir av med på dagis som dom flesta andra barn... och mitt dåliga samvete bara växer och växer för varje dag som går... finns så mycket jag vill göra för min son, men som jag inte kan... önskar verkligen att han kunde få börja på dagis igen nu....

det känns som att jag ligger i botten på en pool med tyngder överallt på min kropp, och med massa åskådare runtomkring som ser att vattnet fylls på hela tiden, men ingen kan göra något.. ingen verkar riktigt SE även fast dom TITTAR... känner det som att jag håller på att drunkna, men ingen ser det och ingen kan göra något...

Kommentarer
Postat av: Marika

du är välkommen ner till Halmstad om du behöver en paus. Kan inte lova att det kommer vara fantastiskt roligt men det kommer utan tvekan vara ett skönt miljöombyte. :)

2008-11-06 @ 13:22:11
Postat av: Emma T

Haloo!

Verkar vara en jobbig tid, höst o mörker för alltid med sig lite extra stress/depp och nedstämdhet :/

Men jag förstår att det kan vara skönt att ha en blogg att skriva av sig i, hoppas allt löser sej, verkar jobbigt det här med stephanie och allt (får hoppas att hon inte har tillgång till att se bloggen?)

Men du måste veta att jag inte tycker det e jobbigt att vara med dej pga jonathan! jag önskar vi kunde höras av mer o ses, lever ju väldigt olika liv nuförtiden men det borde ju inte hindra att man kan umgås när båda har tid? va hände me den där tjejmiddagen? :O vi borde ta oss tid en helg snart, va säger du?

2008-11-06 @ 20:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0