Jobbigt dygn...

Inatt har jag,stephie och Nonis spytt i omgångar, stackars thomas har fått springa fram och tillbaka och hjälpa oss, haha... riktigt jobbigt var det!

Det var meningen att jag skulle ha gått på kalas för min morfar idag, men vi mådde ju som sagt inte så bra inatt...
sov ganska länge, när jag väl vaknade mådde jag lite bättre men har ont i revbenen(eller ja typ musklerna under) pga alla kräkningar..
min pappa kom över en sväng, vilket alltid är trevligt! =)
jonathan som var förvånandsvärt pigg tyckte det var jättekul att sparka boll med morfar!
OCh fanny mår mycket bättre nu, vilket är bra =)

I alla fall, vi satt ute och fikade lite och då hör vi en duns uppifrån Hassan. jag springer och hämtar nyckeln och springer upp och går in. då har hassan kollapsat på golvet inne i hans sovrum! han ligger bara och mumlar något ohörbart, så cricke stannar med honom och jag springer ut och ropar till thomas att han måste komma upp fort som fan!
Vi hjälper hassan som kvicknat till tillbaka ner i sängen, där han får hämta andan lite.
jag kollade allt man ska kolla om det finns misstanke om en stroke, och allt det kunde han göra. =) så då slutade ja oroa mig för det, men blev ju mer orolig då jag inte visste vad det berodde på...
Hassan envisades med att vi inte skulle ringa ambulans, han sa att han mår bra och att det bara var något tillfälligt...
thomas gick och fixade mackor och te till hassan som inte ätit ordentligt sedan i fredags.
han har ingen matlust, han känner sig ensam.. så jag ''skällde'' lite på honom och sa att vi finns ju här för honom! det var därför vi köpte huset, så vi skulle kunna ha honom nära oss!

hur som helst, så skickade hassan ner mig för att vara social med pappa. thomas tog honom ut till köket för att han skulle kunna äta...
när jag och pappa går in i huset så ringer thomas uppifrån hassan och säger åt mig att gå ut och vinka in ambulansen, för hassan har blivit värre. =0
Då stannade nästan mitt hjärta... =(

Ambulansen kom, och jag vinkade av pappa också, som sa att vi skulle höras innan jag åker =)
hassan fick åka ambulans in till huddinge sjukhus(trots att han inte ville egentligen, men vi envisades;-) )
och dom tog alla möjliga prover på honom där.
När ambulanskillarna kom hade han lågt blodtryck och högt blodsocker( han är diabetiker), men det hade stabiliserat sig när vi kom in till sjukan, så det är ju bra.
Hassan har fått komma hem ikväll och vi kommer att hålla extra koll på honom. se till så att han äter varje dag, och vill han inte äta själv så får han äta med oss =)

så som sagt, det har varit ett jobbigt dygn!
MEn tack och lov så mår alla inblandade bättre!


Nu är det inte långt kvar tills jag och Tina åker till Rhodos =) vilket ska bli jättekul verkligen! =)
Onsdag klockan 18 lyfter planet =) ska bli jääätteskönt med semester!
Även fast jag älskar alla mina barn så behöver man även en paus ibland!
Och en vecka på Rhodos med Tina är nog precis det jag behöver! =) hehe

Nu ska jag ta och packa om resväskan, för det jag har bestämt mig för ligger längst ner i väskan, haha =)
Hoppas på att jag finner inspiration till att blogga igen innan jag åker! =)

Btw, Maja har lyckats få internet, så nu pratas vi vid på msn dagligen, vilket är underbart! Saknar henne sååå jävla mycket! men vi ses igen när jag kommer hem från Rhodos hoppas jag!
Vi ska ju göra vår Arlanda grej;-) springa mot varandra och kramas som två tokar - just like in the movies! =) hehe

Puss och kram !


Kommentarer
Postat av: Kusinen Sanna

Men usch vilket jobbigt dygn du har haft! Saknade dig på släktmiddagen i söndags! Synd att ni inte kunde komma :( Vi får höras snart tycker jag :)

kramar kusinen

2008-07-22 @ 18:25:41
URL: http://supersanna87.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0