Onsdag

Dagen började med att Millan väckte mig runt halv nio, då låg jonathan och sov mellan mig och thomas. Han hade äntligen lyckats somna om efter det att stephie smällde igen dörren runt tjugo-kvart i åtta.
Men då var det som sagt bara att kliva upp, eftersom jag skulle köra Millan till jobbet... =)
Skulle ju åka förbi Preem också, och hämta upp en sån där julskiva som man får gratis när man köper något... haha..
Thomas klev också upp och vi alla åt frukost tillsammans. Halv tio hade vi bestämt att vi skulle åka, vi kom iväg runt fem över halv, så det var inte så illa ändå!
Men när vi åkt en bit kom Millan på att hon hade glömt sina matlådor(hon skulle ta med sig den hon ska ha imorgon också), men vi hade inte tid att vända och åka och hämta dom, så vi bestämde att vi skulle släppa av henne och sen åka hem och hämta dom och sen åka till henne med dom.
Jag kom även på att då är ju mjölken som hon skulle ta till jobbet också kvar hemma! Så då fick jag ju en perfekt ursäkt att åka till Preem och handla och på så sätt få den där julskivan! =) haha..
När vi väl kom till Millans jobb så tog vi en fika med Kattis och vi rökare tog varsin cigg,hehe =)
Sen började jag och Thomas (och jonathan självklart) åka hemåt igen. trodde jag...
Thomas svängde ut på motorvägen under mina kraftiga protester som jag utbröt när jag insåg att han åkte ju fel! Vi skulle ju hem!
Han: va?
Jag: ja, vi ska ju hem och hämta hennes matlådor...? kommer du ihåg..? Det var ju ditt förslag, eftersom vi inte hann vända och åka tillbaka och hämta dom...?
Han: jaa, men vi skulle ju åka in till stan först och fixa med det som jag behöver fixa...
Jag: neeej, med tanke på att hon ska äta lunch typ halv tolv-tolv, och klockan nu är tio i elva, så hinner vi ju inte det! Och sen tänkte jag ta med mig kameran också, för...
Han: ja, men jag fattar inte varför du inte har den med dig jämt?? ifall det skulle hända något när du är ute och åker så kan det ju vara bra om du har kameran med dig och kan fota??
Jag; nej, för jag har ingen kameraväska än och då vill jag inte ha den med mig. Vill inte RISKERA något lixom...
Han: ahaa.. aja.. =)

Jag bestämde mig nämligen för att jag skulle ta tillfället i akt och fota hundarna på dagis, så vi kan fixa det vi har planerat... men det hann jag ju inte säga till honom eftersom han avbröt mig.. Jag tänkte inte mer på det utan när vi hade åkt hem och jag hämtat allt, så åkte vi ju tillbaka till Millans jobb. Då säger Thomas:
Men hoppa in och lämna det där nu så vi kan åka.
Jag: Öööhhmmm, men hallåå...??! _JAG_ ska ju också lämnas här, jag ska ju fota hundarna!
Han: va? men det har du ju inte sagt något om??
Jag: nej, jag var på väg men du avbröt mig ju... haha...
Han: jaha.. aja... men hoppa ut då! =)

Jag och Millan hjälptes åt att städa(dammsuga och torka golven) i alla boxar, för varje hund vi flyttade över så fotade jag dom, en och en =) . Det gick jättebra och det var inga problem med dom flesta hundarna, det var väl någon som var lite knepig att fota, men som sagt, det gick väldigt bra! bättre än vad jag hade trott! hehe

Kattis klippte två hundar, den ena såg man inte ens ögonen på innan och den blev jättefin.
Den andra var en jäääättteliiiiten pudel.. asså, mini mini liten... (frågade ägaren när hon kom och hämtade henne, hur mycket den vägde. 1,8 kg sa hon då! 1,8 kg!! det är ju hur lite som helst! ) haha...


Sen hade Thomas tagit för givet att han skulle komma och hämta mig, så han kom där runt 15, men jag förklarade då att vi inte var klara, och att jag skulle åka kommunalt med Millan hem sen. Så han och Jonathan åkte hem =)

Det har varit en riktigt trevlig dag, med mycket prat och massa fotande! Riktigt kul faktiskt! Och jag tror att slutresultatet kommer bli skitbra faktiskt! =)
När jag visade Kattis bilderna, verkade hon nöjd över dom i alla fall, och det är ju alltid bra! =)

Nu ska jag och Millan gå ut och röka, för hon ska nog hoppa i säng snart, för imorgon ska hon gå upp kl 5. Sen ska hon väcka mig runt halv sex också, så jag kommer nog blogga tidigt imorgon! =)


Jag har ju en del besökare varje dag, och jag är väldigt nyfiken på vilka ni är?? =) Kan ni inte skriva en kommentar med vad ni heter och hur ofta ni läser min blogg? Skulle vara jättekul att läsa och få veta! =)
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Virris

Halloj!!!

Jag är en läsare - är dock dålig på att läsa varje dag men när jag väl får tid så passar jag på¨att läsa :-)



Tack för alla inlägg!!!

Jätte gulligt att du tänker på oss!!!!

Jag har inte hunnit skicka något telenummer.... ska försöka komma ihåg att göra det NUUU, haha!!

kram

2008-12-03 @ 23:24:51
URL: http://familjenfranzen.blogg.se/
Postat av: Millan <3

Millan här, din syster... Jag läser din blogg dagligen =) Inte för att jag inte vet vad du gör, utan för att se hur du formulerar det ;-) Ibland är du ju jävligt rolig =)



puss puss love you

2008-12-04 @ 05:41:49
URL: http://millan1985.blogg.se/
Postat av: Emmi

Hej hopp!

Emmi heter jag, och läser din blogg när jag går igenom alla bloggar jag läser..

Oftast varje dag :)

Kram på dig

2008-12-04 @ 20:47:59
URL: http://eemmiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0