Maja!

Nej, jag GAV inte dig dom där kläderna! Varför skulle jag GE dig ett par OANVÄNDA NYA jeans?? Och min klänning fick du låna, för att den satt bättre på dig än vad den gjorde på mig! Då tyckte jag att du kunde få låna den tills dess att jag kunde ha den! Och mitt vita linne LÅNADE du inte ens, utan du ''råkade få med dig det''!!
Sen har jag för övrigt inte sagt något om att jeansen är slitna mellan benen, det fattar väl vem som helst att dom är, eftersom du har använt dom. Det jag klagade över var att dom är SÖNDER nere vid hälen! Skrev inte ett ord om slitningen som blivit på insidan av låren!
Det spelade ingen roll om dom var tvättade, det skrev jag och det har jag inte sagt någonting om. Men däremot skrev jag att: OM fläckarna inte går bort så vill jag ha ersättning för linnet. Skrev också att jag skulle tvätta det först, men att OM fläckarna inte gick bort så skulle jag ha ersättning för det!

Jag gnäller om fläckar på mitt urtvättade linne??! Linnet köpte jag några dagar innan jag och Tina åkte till Rhodos i somras, jag hade inte använt det många gånger innan du ''råkade få det med dig''!! Då fattar väl t.o.m. DU att jag inte vill ha några fläckar på det??! När du inte ens HAR FÅTT LÅNA DET, utan '''råkat'' få det med dig...

Har du taskigt minne på något sätt??!?!?! Det var ERIK som satte fast benen på sängen, inte VI! Och du kan omöjligen klaga på att sängen är trasig, då jag erbjöd dig att hämta en likvärdig säng som är HEL!!! Men du VALDE att hämta DIN säng, trots att jag informerade dig om att den var trasig!!

Och att din bäddmadrass är sönder, det vet jag ingenting om! Och jag har fortfarande inte fått något fotobevis på det, så du kan glömma att vi betalar för det! För som sagt; vi har inte sett något hål på den!! Hade vi gjort det så hade jag skrivit det när jag informerade dig om att sängen var paj! det kan väl till och med du fatta??!?!?!
Nu är det 5 dagar sedan du hämtade sängen, och jag kan OMÖJLIGT lita på att madrassen var trasig innan du hämtade den, eftersom vi inte sett något fel på den. Och nu har DU själv haft 5 dagar på dig att göra ett hål, vilket jag inte tvivlar på att du skulle kunna göra, enbart för att kräva oss på pengar.


Nej jag har inte glömt vad du har gjort för mig iår, du och Erik kom hem till mig mitt i natten när jag var LIVRÄDD, ja. Jag vet! Men det du verkar glömma är att det var JAG  som betalade er TAXI hit!!!! Och ursäkta om jag har fel: men ska inte vänner ställa upp för varandra??? För det var det jag bad dig, som min VÄN, att göra!! Ställa upp för mig!! För som du vet, så var jag verkligen LIVRÄDD, ja! Och det fanns anledningar till det!

Men jag vet ju idag att du inte såg mig som en vän, du såg mig som någon du kunde umgås med när det inte fanns någon annan att umgås med. När Erik var på jobbet t.ex. Och varje gång vi skulle träffas så fick jag ÅKA OCH HÄMTA DIG. Du har aldrig haft någon som helst egen vilja att ta dig hit, vilket absolut får mig att inse(nu i efterhand) att du aldrig velat umgås med mig, jag har bara varit en reserv som du kunnat spendera tid med tills någon bättre fanns till hands.
Jag dög bara när du behövde något, som den gången jag körde dig till tandakuten... Det var ju himla praktiskt, att du hade en vän som du VISSTE inte kunde säga nej när du frågade om hon kunde köra dig! Du har haft mig lindad runt ditt lillfinger, och det är riktigt tragiskt att inse!! Jag var för rädd att förlora dig för att våga/vilja säga ifrån. Men OJ vad glad jag är att jag nu inte längre är din 'bitch', du kan inte längre köra med mig så som du gjorde.

Stör mig fortfarande på hur otroligt jävla respektlös du var den dagen jag skickade pengar till din mamma. Jag frågade dig innan jag tog ut pengar, hur mycket det kostade att skicka pengarna, du svarade då att det var gratis! Jag fick åka som en tok fram och tillbaka för att ta ut pengar, sätta in pengar och sen ta ut pengar igen. Och sen visade det sig i alla fall när vi satt där framför datorn och skulle skicka pengar att det kostade att skicka pengar!! Hade det inte varit ganska smart att kolla upp om det kostade något att skicka INNAN, precis som jag bad dig?! Nej, för du skiter ju i hur mycket tid jag slösade, hur mycket diesel jag slösade, så länge JAG ställde upp för DIG så var det ju som det skulle vara?? eller hur?!?!

Och du snackar om att JAG inte vet hur man uppskattar sina vänner som bryr sig??! Det är ju uppenbart att du inte vet vad du pratar om, du bara skriver ord som låter bra. Eller är det kanske Erik som sitter och skriver igen? För det vet vi ju att det var den dagen som ni/han fick för er/honom att jag mobbade Stephie. Jag skiter i vilket, vi har gått vidare efter den dagen. Vi har pratat ut med Stephie om vad hon kände och hur vi menade osv. Han/Du/Ni gjorde en höna av en fjäder och såg saker som inte existerar!!
Och hur ska jag kunna att inte ta det som det personliga påhoppet det var??! Då ni/du/han skrev saker som att jag måste växa upp, bete mig som en vuxen, sluta skylla allt på barnen osv osv...

Men det kanske var Eriks plan hela tiden? Att såra mig så mycket som möjligt, så jag skulle säga upp vänskapen med dig? Så att han skulle få ha dig för sig själv... Han kände sig kanske hotad av att vi hade så bra kontakt...  Hur som helst, riktigt tragiskt... Och sen kan jag bara ge dig ett tips: fatta inget beslut angående preventivmedlet innan du pratat med Erik, det är ett beslut som ni båda två ska vara med och fatta. Ni bör gemensamt komma fram till NÄR ni vill bli föräldrar.... Det är bara det jag tycker...


Det var ett smart drag av dig att ta bort den här meningen från din blogg: ''Hur många gånger jag har försörjt dig med cigaretter, mat och bensin''.  Eftersom du vet att det inte alls har varit så. Du vet själv att det är helt tvärtom, det är VI som har försörjt DIG med cigaretter och mat! Du har köpt mat vid ett tillfälle, och det var när DU hade bjudit över folk hit på middag, vi skulle grilla. DÅ köpte DU maten, ja! Men det kanske till och med du förstår att det inte var mer än rätt, eftersom det var du som bjöd över folk?
Och du har inte tankat upp bilen mer än några få gånger, och då för att jag har kört dig någonstans, eller att du skulle hämta något. Som när vi åkte till Tyresö i onödan... Du verkar glömma bort alla gånger jag har kommit och hämtat dig... och lämnat dig... och rent allmänt varit din jävla privata chaufför...

Jag var din 'slit och släng-vän', som körde dig vart du ville, när du ville...
Du ställde upp för mig när jag var livrädd,ja. Men JAG BETALADE TAXIN! Och att du slänger i ansiktet på mig att du ställde upp för mig då, är riktigt jävla lågt! Vi var väl för fan VÄNNER? Eller har du lurat mig hela tiden??
Fy fan! Ditt beteende äcklar mig!!!

Kommentarer
Postat av: malin

Usch vilken dålig vän! Du är värd bättre!!

2008-12-27 @ 22:37:00
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Annika

Ja sånna så sk vänner finns det många av... själv har jag strategiskt valt att sortera bort alla sånn ah är energitjuvar... orkar inte helt enkelt lägga min dyrbara tid på dem. Rek dig att göra detsamma.



Vår allas tid är dyrbar, förvalta dem på dina riktiga vänner istället!



Kramis

2008-12-28 @ 01:04:14
URL: http://duracellmamman.se/wordpress
Postat av: Kusinen Sanna

Hej kusin! Vad tråkigt att hon ska ha betett sig så illa. Tyvärr omges man ibland av sådana s.k "vänner". Tråkigt att det ska vara så stor skillnad på hur folk resonerar och handlar i olika situationer. Men det är ju hennes förlust. Alla andra vet att du är världens finaste mamma och jag beundrar dig otroligt mycket! Du är lika gammal som jag, men kommit så mycket längre på många plan...vid 21 års ålder! Du ska vara stolt kära kusin, för det är jag över dig!



Många kramar kusinvitamin

2008-12-28 @ 19:30:06
URL: http://supersanna87.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0