Luciafirande...

... idag i Stephies skola, vilket känns helt sjukt... Jag har INGEN som helst julkänsla eller ens tanke på att det faktiskt snart är jul! INGENTING! Spelade lite julmusik här förra veckan någon dag, men det lät bara konstigt och det kändes fel lixom... Typ som att jag lyssna på julmusik i april... eller september eller nåt...
För inte fan känns det som att det är mindre än 2 veckor kvar till jul???! 
Det finns ingen som helst snö på backen, och inte i luften heller för den delen. Det är inte ens kallt ute ( igår när jag skulle åka och handla så visade tempmätaren i bilen på 7 grader! WTF?!?!?)...
För typ en månad sen så kom det ju MASSOOORR med snö,varför varför VARFÖR då!!?!???!?!?!
Kunde inte det ha sparats till nu?! Så man åtminstonde skulle förstå att det faktiskt är VINTERmånad nu...
Det ska lixom ligga snö på marken då, och sen när solen tittar fram så kan man ta en promenad i det fina vädret. Men det är fortfarande kallt. Eller ja, det SKA fortfarande vara kallt..
Nu när solen tittar fram får man ju för fan lust att slänga på sig en bikini och gå ut och lägga sig att sola!!! Whats up with that lixom?!?!

Nej, nu får jag skärpa till mig, gnälla på vädret sådär.. Finns ju inget man kan göra åt det i alla fall... =)

Måste ju för övrigt säga att jag faktiskt är lite avundsjuk på Millan, som ska åka upp till Sälen och vara där över nyår... För där är det ju snö... väl?`!  =) Det måste det ju va, annars kan man ju inte åka skidor... hahaha...

För att återgå till den nalkande julen då...
Har som sagt ingen som helst julkänsla... Jag BRUKAR ändå ha det.. jag brukar pynta med julmusiken på högsta volym typ, men i år har jag beslutat mig för att det blir inget pynt.. För vi har ju visning titt som tätt och förhoppningsvis ska vi väl snart flytta, då känns det onödigt att dra fram allt skit som ändå kommer packas ner snart(återigen: förhopnningsvis)...
Jag har inte handlat en endaste jävla julklapp, eftersom det inte har funnits/finns pengar till det.
Mina äldsta (bonus)barn önskar sig varsin bärbar dator... WTF??!! DET mina vänner, finns det inte ett öre till ens..
Nej, utan jag har planerat lite hur vi ska göra med julklapparna, jag och min kära man..
Och det blir typ en julklapp var till barnen och alla får för samma(väldigt låga mot tidigare år) summa. Punkt. Så var det klart lixom. För det första så slipper man lägga ut sååå förbannat mycket pengar på julklapparna, och sen blir det jämt också syskonen emellan... Det är något som min mamma har gjort i alla år. Hon har lagt en summa på varje barn varje jul. Och sen kanske någon fick ett paket det året medans någon annan fick 3. Men oavsett hur många klappar man fick så var det samma summa man fått för. Hänger ni med? =)
Min mamma lade också mycket vikt i att lära oss barn att julen inte enbart handlar om(eller ens till största delen handlar om) julklappar, utan julen handlar om god mat, gemenskap och en underbar känsla av harmoni..
När vi växte upp såg vi väl inte julen på riktigt samma sätt som hon gjorde, men jag kan säga att jag känner likadant nu. Julklappar är inte det viktigaste!!! det viktigaste är att man är TILLSAMMANS och njuter av varandras sällskap och av god julmat...
Jag kanske hade resonerat annorlunda om det hade varit så att vi faktiskt var tok rika och kunde lägga 5000 kr VAR på ungarna i julklappar till dom, men nu är det inte så... Det är lååångt ifrån så...

Fan vad jag babblar på om julen och julklappar hit och dit...
Det kanske är så att jag faktiskt måste sätta upp en liten julstjärna i alla fall, för att faktiskt inse att det är jul snart...
Och jag har ju kvar den stjärna som jag hade när jag var liten(som jag hade i mitt rum).. När den är tänd så blir det ett sååå mysigt ljus, så jag nästan får lust att avlida.. Jag älskar den...
Hmm.. Mjoo.. jag måste nog leta fram i alla fall den... För den är verkligen underbar...
Nu ska jag ta och väcka Thomas som har ''sovit lite middag'' eftersom han gick upp med Jonathan i morse, så jag fick sovmorgon.. haha, vi sover i skift! haha... Nej, men jag ska ta och väcka honom och sen ska vi göra oss iordning för att sen gå till stephies skola och titta på lucia firandet...

Om det är så att jag finner ork och lust att börja röja nere i källaren för att hitta min julstjärna, så kommer jag att langa upp bilder på det sen... =) Håll tummarna nu då;-) hehe


Sen vill jag bara säga att jag tänker på er dagligen Veronica, önskar verkligen att jag kunde göra något för er. Och sen hoppas jag med hela mitt hjärta att det vänder snart, att lilla Celine börjar bli bättre och må bättre. Hoppas också att vi någon dag när det har lugnat ner sig lite för er, att vi kan träffas då och umgås lite... =)
Och jag är fortfarande lika imponerad över hur du orkar allt som du gör Veronica, det är beundransvärt verkligen!
Många kramar till er! <3


Puss o kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Millan <3

Hmm, ingen snö ens i luften??? Det märks ju att du inte va uppe med mig i morse =P När jag gick (06:00) var det SNÖSTORM!!! Jag var helt jävla vit när jag kom fram till bussen...

Jaaa, gumman det är snö i Sälen ;-)

Ska hålla tummarna för att ni oxå får snö över nyår =)



Puss puss love you

2008-12-11 @ 19:20:34
URL: http://millan1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0