Det började brinna under luciafirandet i skolan!

Om man ska tro brandlarmet! hahah!
Det började jättebra när alla tärnor gick in, dom sjöng några låtar och jag fotade =)
Det första jag tänkte på var: vart är Lucia?! Dom kan ju inte ha ett luciatåg UTAN en Lucia??!!
Efter ett tag börjar det tjuta... *piiiiip....piiiiip...piiiiip......piiiip...*
Alla inser att det är brandlarmet som tjuter... ''fan vad klantigt'' tänkte jag! haha
Då visade det sig att Lucia som stod ute i kapprummet, fick sina ljus tända och råkade placeras under en brandvarnare, haha!!
Så det tjöt utav bara helvete ett tag. En lärare kom och frågade om någon lång man eller kvinna kunde komma och hjälpa till att trycka på en knapp på brandvarnaren, för dom trodde det skulle hjälpa... Det var en herre där som gick för att hjälpa till... Men dom fick det inte att sluta tjuta, så när dom stått och kliat sig i huvudet lite så tog den här herren en stol och ställde under själva brandlarmet som fanns i matsalen där vi stod, och klev upp på stolen och skruvade bort kåpan på själva klockan, så det inte lät SÅÅÅÅ illa... haha...
Barnen fortsatte sjunga och Lucia kom in också =)
Efter ett bra tag så kom Securitas i alla fall, och dom kunde väl stänga av alarmet, för jag tror i alla fall att det blev tyst på larmet... Men det kan ju också vara så att jag vande mig vid att höra det, och inte registrerade att det fortfarande lät, haha! =)

Hur som helst, det var som det brukar vara på Lucia firande = hyffsat tråkigt(tycker jag) Men det här var tack vare brandlarmet lite roligare än vad det brukar! haha =)
Håller på att ladda upp en video på youtube för att sen kunna lägga in här i bloggen, så ni får se =) haha...

Ha det bra så länge!
Kramis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0